קידום אתרים מהו
לרובנו יצא להיחשף לרשת האינטרנט. מכל עבר אנו מוקפים בשמות ופרסומות לאתרים השונים וחלקנו הגדול, כמו גם רוב האנשים בעולם, משתמשים באינטרנט על בסיס יומי. יש שעבודתם קשורה לאינטרנט, יש שגולשים באינטרנט להנאתם בשעות העבודה ויש כאלה שמחוברים לאינטרנט כמעט עשרים וארבע שעות ביממה מסיבות שונות. לאור השימוש הנרחב שעושים ברשת האינטרנט, הרבה מבעלי העסקים רואים בו מקום טוב לפרסום העסק שכן הפוטנציאל לחשיפה הוא גדול משמעותית בהשוואה לאמצעי פרסום אחרים. מדי יום מוקמים עוד עוד אתרים שחלקם מציגים עסקים שקיימים במרחב הפיזי וחלקם מציגים עסקים שקיימים רק במרחב הוירטואלי. אולם, בכדי להשיג את החשיפה הכל מיוחלת, לא די בהקמת האתר בלבד. יש לבצע קידום אתרים בכדי להגדיל את הסיכויים לסוג מסויים של חשיפה. קידום אתרים נועד בדיוק בשביל שתי מטרות; האחת היא ישירה ומתמקדת בקידום האתר בתוצאות מנועי החיפוש והשניה היא עקיפה ומתמקדת במקסום הרווחים של העסק. ללא קידום אתרים סביר להניח שהאתר ייבלע בין שאר מיליוני האתרים שקיימים ברשת האינטרנט ולא ישיג את מטרתו שהיא חשיפת העסק לכמה שיותר אנשים.
קידום אתרים מהו
התחום של קידום אתרים באינטרנט הוא מקיף ונרחב. זהו מקצוע לכל עניין ודבר שחברות ואנשים פרטיים רבים מציעים את שירותיהם בכדי לבצע את קידום האתר. ישנם מקומות מסויימים כמו מכללת ג'ון ברייס למשל אשר מלמדים את המקצוע ומעניקים לבוגרי הקורס תעודה אשר מאפשרת להם לעסוק בתחום. יחד עם זאת, כל אדם שיש בבעלותו אתר יכול לנסות ולקדם בעצמו את האתר לפי כמה כללים מנחים ובסיסיים ועם קצת הבנה לעומק של מנועי חיפוש. בכדי לבצע קידום לאתרך בעצמך מן ההכרח לרכוש ידע בתחום שכן לא ניתן לגשת למלאכה טאבולה ראסה ויש לדעת לאן לגשת ומה לעשות בכדי שפעולת הקידום תצליח. מאחר וההגדרה הפורמלית של קידום אתרים היא שיפור סיכויי האתר שלך להופיע במקומות טובים בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש, כמו בקידום אתרים אורגני למשל, או להופיע כמודעת פרסום ממומנת באחד העמודים הראשונים של תוצאות החיפוש, כמו במקרה של קידום אתרים ממומן, יש לרכוש ידע בנושא אופן פעולתם של מנועי החיפוש, כאשר גוגל בראשם, כמנוע החיפוש הנפוץ ביותר ואשר לפיכך יוכל להביא לחשיפה הגדולה ביותר.
ואם כבר הזכרנו את גוגל, כדאי לדעת שזו מציעה מגוון כלים שיכולים לעזור לך לבצע קידום לאתר בעצמך באופן אופטימלי יותר. אחד ממרכיבי המפתח של כל קידום אתרים הוא מילות וביטויי מפתח. מילים אלו נבחרוצ בקפידה לאור התאמתן לאתר שלך והרלוונטיות שלהן בעיני מנועי החיפוש. גוגל מציעה כלי שנקרא Google Keywords שנועד לאפשר לך לבדוק מילים שונות לאחר בחירת המילים יש לשלבן בתוך התכנים הנמצאים באתר, זאת ניתן לבצע בצורה האופטימלית ביותר על ידי חברות מקצועיות שמציעות כתיבת תוכן לאתרים. שמתם לב בוודאי שהמילה 'אופטימלי' חזרה על עצמה כמה פעמים. ובכן אין זו יד המקרה. קידום אתרים מתבסס גם על אופטימיזציה למנועי חיפוש, כלומר, מקסום הסיכויים להופעת האתר בתוצאות מנועי החיפוש על ידי שיטות שמאפשרות למנועי החיפוש לראות, לקרוא ולהבין את התוכן הכתוב באתר שלך.