תוכן עניינים
יסודות ובניין של קידום אתרים
רשת האינטרנט היא מקום רחב ידיים שמכיל יותר ממאה מיליון אתרים בכל הנושאים הידועים כיום לאדם. כל אחד עם חיבור לאינטרנט וגישה מינימלית למחשבים יכול להיכנס לרשת ולגלוש לאן שירצה. הבעיה מתחילה כאשר יודעים מה רוצים אך לא יודעים איך להגיע לשם. חיפוש באינדקס כל אתרי האינטרנט לא יועיל לנו וייארך פרקי זמן שלאף אחד אין באופן נזיל. יתרה מכך, חיפוש לפי שמות או כתובות אתרים לאו דווקא יביא אותנו לאתר שחיפשנו או זה שיעזור לנו עם המידע או המוצרים שאנו מעוניינים בהם. בכדי לאתר בהצלחה את מה שאנו מחפשים ברשת ישנם מנועי חיפוש. מנועי החיפוש למעשה עושים את העבודה השחורה של חיפוש סיזיפי כמעט עבורנו. אולם, כבעל אתר עליך להבטיח לעצמך מקום מכובד ברשימת תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. לשם כך יש לבצע פעולה הנקראת קידום אתרים. משמעות פעולה זו היא להביא לאופטימיזציה של האתר שלך בעיני מנועי החיפוש כדי שאלו ימקמו אותו כמה שיותר גבוה ברשימות החיפוש. אחת הדרכים לייעל כל תהליך של קידום אתרים היא לתכנן מבנה נכון לאתר. מנוע החיפוש לא סורק רק את התוכן אלא גם את המבנה של האתר.
קידום אתרים ותכנון מבנה אתר
אתרי האינטרנט קיימים לעיני ציבור הגולשים מחד ולעיניהם של מנועי החיפוש. מנועי החיפוש הם למעשה כמו החוליה המקשרת בין האתר לבין הגולש, כשפעולת קידום אתרים משמשת כזרז האיכותי לתיווך. בכדי שפעלת התיווך תתבצע, ותתבצע בהצלחה, מבנה אתר נכון יציג לגולשים אתר נוח לשימוש, מעניין, רלוונטי, קריא וכמובן שיענה על צרכיהם. במקביל, על מבנה האתר להתאים גם למנועי חיפוש ולאופן בו הם סורקים ומבינים את האתר, שכן ללא שלב זה גולש לא יזכה לראות כמה האתר מסודר ונוח. למעשה, ישנה חשיבות רבה למבנה האתר אם ברצוננו לבצע עליו קידום אתרים.
קידום אתרים – שלבי בניה נכונה של האתר
אם כן, מהו מבנה נכון של אתר? ראשית, בכדי לענות על שאלה זו עלינו להגדיר מראש את כל הנושאים והתחומים בהם יעסוק האתר. מהנושאים תיגזר גם מהות התוכן שיימצא בו. בנוסף, יש להגדיר את המטרות שלשמן נערך קידום אתרים מלכתחילה, או מדוע מקימים את האתר. במידה והאתר קיים, עדיין אין לדלג על שלב זה, אלא לערוך את שינויי האופטימיזציה הדרושים שכן מדובר בהבדל של שמיים וארץ בין אר שעבר אופטימיזציה לאתר שפשוט תופס מקום וירטואלי.
שנית, יש לדרג את הנושאים באתר לפי קטגוריות על סולם היררכי. סולם היררכי שבנוי נכונה יקל הן על הגולשים למצוא את דרכם בתוך האתר והן על קידום אתרים עבור מנועי החיפוש למצוא את האתר כנכון ורלוונטי לשאילתת החיפוש. בניית היררכיה נכונה של נושאי האתר צריכה להתבסס על מחקר מילות וביטויי מפתח, ורצוי להכניסן לכותרות הנושאים, בעיקר כדי לעזור למנוע החיפוש לאתר אותן ביתר קלות ומהירות.
צעד שלישי הוא לבנות את תפריטי ולחצני הניווט. הגולשים מנווטים את דרכם באתר באמצעות לחצני ניווט שהם למעשה קישורים פנימיים המקשרים בין דפי האתר. בניה שורמת של מערך קישורים כזה בתוך האתר יקל על הגולש את ההתמצאות ויקל עוד יותר על מנוע החיפוש להבין מה קורה באתר, שהרי לשם כך התחלנו לעשות קידום אתרים מלכתחילה.
שנית, יש לדרג את הנושאים באתר לפי קטגוריות על סולם היררכי. סולם היררכי שבנוי נכונה יקל הן על הגולשים למצוא את דרכם בתוך האתר והן על קידום אתרים עבור מנועי החיפוש למצוא את האתר כנכון ורלוונטי לשאילתת החיפוש. בניית היררכיה נכונה של נושאי האתר צריכה להתבסס על מחקר מילות וביטויי מפתח, ורצוי להכניסן לכותרות הנושאים, בעיקר כדי לעזור למנוע החיפוש לאתר אותן ביתר קלות ומהירות.
צעד שלישי הוא לבנות את תפריטי ולחצני הניווט. הגולשים מנווטים את דרכם באתר באמצעות לחצני ניווט שהם למעשה קישורים פנימיים המקשרים בין דפי האתר. בניה שורמת של מערך קישורים כזה בתוך האתר יקל על הגולש את ההתמצאות ויקל עוד יותר על מנוע החיפוש להבין מה קורה באתר, שהרי לשם כך התחלנו לעשות קידום אתרים מלכתחילה.
ישנם עוד היבטים שכדאי לדעת על מבנה נכון לפני שמקימים אתר אם רוצים שפעולת קידום אתרים כלשהי תצליח, כשהעיקרון החשוב ביותר הוא תמיד לקחת בחשבון את מנוע החיפוש לצד הגולש ולמצוא את העמק השווה ביניהם.