קהל יעד ממוקד מגדיל את הסיכוי לביצוע רכישה באמצעות הקמפיין הפרסומי. מודעה ממוקדת מביאה יותר קליקים, יחס ההמרה בין כמות הקליקים וביצוע רכישות באתר טוב יותר ובאופן כללי המוצר או השירות מובנים יותר לגולשים. בכדי לייצר מיקוד בקמפיין פרסומי יש להשתמש בטכניקות כגון שימוש בביטויים עם "זנב ארוך", דפי נחיתה ייעודים לכל מודעה וסינון ביטויים אשר יביאו לגולשים שאינם רלוונטיים.
ישנם ביטויים עם נפח חיפוש גבוה מאוד. לעיתים מאוד מפתה למקד בביטויים אלו את תקציב הפרסום בגוגל בכדי שהמודעה תופיע במקומות גבוהים בקישורים הממומנים. חשוב להבין שבאותם ביטויים המייצרים תנועת גולשים מאסיבית, גם המתחרים מעוניינים ולכן הן מאופיינות בתחרות גבוה, וכפועל יוצא מהתחרות העלות לקליק מאוד גבוהה. במרבית המקרים זו טעות להשקיע את רוב התקציב לפרסום בגוגל במספר מצומצם של ביטויים בהם יש תחרות מאסיבית ומחיר גבוה לקליק.
ביטויי "זנב ארוך" הינם ביטויים אשר מתארים מוצר או שירות בצורה מדייקת יותר, לדוגמא גולש המבקש להזמין חופשה בצימר בצפון הארץ, במקום שימצא את המודעה תחת המילה "צימר" הוא ימצא אותה תחת הביטוי "צימר בצפון", כאשר העלות לכל קליק תהיה נמוכה בהרבה. השימוש בביטויי "זנב ארוך" מסייע בשיפור יחס העלות/תועלת תוך שמירה על המטרה שאינה יצירת קליקים, אלא גידול במכירות בעזרת פרסום בגוגל.
ביטויי "זנב ארוך" הינם ביטויים אשר מתארים מוצר או שירות בצורה מדייקת יותר, לדוגמא גולש המבקש להזמין חופשה בצימר בצפון הארץ, במקום שימצא את המודעה תחת המילה "צימר" הוא ימצא אותה תחת הביטוי "צימר בצפון", כאשר העלות לכל קליק תהיה נמוכה בהרבה. השימוש בביטויי "זנב ארוך" מסייע בשיפור יחס העלות/תועלת תוך שמירה על המטרה שאינה יצירת קליקים, אלא גידול במכירות בעזרת פרסום בגוגל.
ניתן לאתר לא מעט ביטויי "זנב ארוך" עם פחות תחרות, פחות חיפושים וכמובן עלות לקליק נמוכה יותר. הביטויים הללו אומנם לא ייצרו תנועת הגולשים בנפחים שייצרו ביטויים תחרותיים יותר, אך הגולשים שיגיעו לאתר יהיו גולשים שמחפשים בדיוק את המוצרים והשירותים אותו אתם משווקים. קהל יעד ממוקד = סיכוי גבוה לביצוע רכישה או פנייה.
יצירת מודעות שונות כאשר כל מודעה מדגישה את היתרון או התועלת של מוצר או שירות ספציפית הינה טקטיקה נכונה אשר מסייעת במיקוד המודעה לקהל יעד רלוונטי. מומלץ ליצור מודעות רבות ומגוונות עבור הפרסום בגוגל עם עמודי נחיתה ייעודים. כך כאשר גולש מחפש מוצר הוא יקבל את המידע במינימום קליקים ובמקסימום יעילות. רבים מהמפרסמים מקשרים את המודעה לדף הבית של העסק במקום לדף נחיתה ייעודי, כך שגם כאשר הגולש מצא עניין במודעה שלנו והוא יקליק על המודעה הוא עשויי ללכת לאיבוד בים האינפורמציה שבאתר שלנו. לכן לאחר המחקר והתכנון יש גם לבצע: לייצר מודעה המדגישה את ייחודיות ויתרונות המוצר שלנו וכשגולש יקליק עליה הוא יגיע לדף נחיתה ייחודי אשר מספק מיידע רלוונטי למודעה.