תוכן עניינים
מדיה חברתית – מה זה?
אנו חיים בתקופה בה רשת האינטרנט מהווה מקום מפגש וירטואלי עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם. האינטרנט כולל בתוכו כמות מידע עצומה בכל הנושאים הידועים לאדם, ועד לפני קצת יותר מחמש עשרה שנה הוא אכן שימש את הגולש הממוצע בעיקר כמקור מידע בנושאים שונים. כיום, האינטרנט הוא גם בית למדיה חברתית. בחמש עשרה השנים האחרונות חלה עליית מדרגה בכל הקשור למדיה החברתית ברשת האינטרנט ובעיקר בחמש השנים האחרונות אנו מוצאים את עצמנו מוקפים ברשתות חברתיות כאלה או אחרות, כשכמעט כל אחד שיש לו גישה לאינטרנט גם חבר במדיה חברתית כזו או אחרת. לאור החשיפה הרבה שמאפשרת רשת האינטרנט, עולם הפרסום התברג היטב בנישה זו וחברות ועסקים רבים פונים לפרסם את עצמם באתרים, במנועי חיפוש, וברשתות חברתיות כאלה ואחרות. מיתוג ברשתות חברתיות הוא גם חלק בלתי נפרד מפרסום ומיצוב העסק שלך במרחב הווירטואלי ויכול אף לשמש ככלי נוסף להרחבת מעגל הלקוחות שיעזרו לעסק שלך להמריא אל עבר ההצלחה. כיצד?
מיתוג ברשתות חברתיות – בנה לך סימן היכר
המדיה החברתית למעשה כוללת אתרים רבים המוגדרים כרשת חברתית. חוץ מהפייסבוק שכולנו מכירים וחלקנו חברים בו, ישנן רשתות חברתיות כמו Linkedin המיועדת לאנשי מקצוע מתחומים שונים, Flickr לחובבי הצילום אך לא רק, אתרי בלוגים שונים שבהם כל אחד כול לפתוח בלוג (יומן ממוחשב) ולחלוק עם הגולשים את רשמיו והרהוריו וכן גם את הפרסומים והמוצרים האהובים עליו, מה שיכול לעודד אותך לבצע מיתוג ברשתות חברתיות דווקא. במדיה החברתית כוללת גם אתרים כמו Etsy (האתר הגדול ביותר לקניה ומכירה של עבודות יד, חומרי אספקה ומוצרי וינטג') המאפשרים לגולשים להקים עמוד לעסק הפרטי שלהם בו יציגו את עצמם ואת מוצריהם, יכתבו מאמרים או בלוג על הנושאים הקשורים לעסק שלהם וישתתפו בפורומים שגם הם משמשים צורת ביטוי למדיה החברתית.
מרבית מהמשתמשים באינטרנט חברים ברשת חברתית כזו או אחרת. הרשת החברתית מאפשרת לגולשים להכיר ולתקשר עם אנשים מכל העולם, ליצור חברים ולהרחיב את המעגל האנושי שלהם (גם אם מדובר במעגל וירטואלי בלבד). דווקא משום התפוצה הרחבה כדאי ליצור מיתוג ברשתות חברתיות לעסק שלך, שכן המיתוג ייצור עבורך סימן היכר. כל אימת שגולשים ברשתות החברתיות השונות ייחשפו לסימן ההיכר שלך, המיתוג יעשה את העבודה ויביא אותם כלקוחות חוזרים לדף הנחיתה או לאתר של העסק שלך. מיתוג ברשתות חברתיות יכול להתבטא בעיצוב הפרופיל האינטרנטי של העסק שלך – החל באוואטר וכלה בליין המוצרים שאתה מוכר. הקפדה על שילוב של טקסטים מתאימים ורלוונטיים הכוללים מילות מפתח במקביל לעיצוב היא המתכון הבטוח למיתוג נכון במדיה חברתית.
מרבית מהמשתמשים באינטרנט חברים ברשת חברתית כזו או אחרת. הרשת החברתית מאפשרת לגולשים להכיר ולתקשר עם אנשים מכל העולם, ליצור חברים ולהרחיב את המעגל האנושי שלהם (גם אם מדובר במעגל וירטואלי בלבד). דווקא משום התפוצה הרחבה כדאי ליצור מיתוג ברשתות חברתיות לעסק שלך, שכן המיתוג ייצור עבורך סימן היכר. כל אימת שגולשים ברשתות החברתיות השונות ייחשפו לסימן ההיכר שלך, המיתוג יעשה את העבודה ויביא אותם כלקוחות חוזרים לדף הנחיתה או לאתר של העסק שלך. מיתוג ברשתות חברתיות יכול להתבטא בעיצוב הפרופיל האינטרנטי של העסק שלך – החל באוואטר וכלה בליין המוצרים שאתה מוכר. הקפדה על שילוב של טקסטים מתאימים ורלוונטיים הכוללים מילות מפתח במקביל לעיצוב היא המתכון הבטוח למיתוג נכון במדיה חברתית.
מיתוג ברשתות חברתיות – מקום שמור במדיה החברתית
אתרי מדיה חברתית רבים מאפשרים לעסקים ליצור את התדמית הרצויה להם שתשמש אותם בכל רשת חברתית אליה ייכנסו. הפייסבוק למשל מאפשר יצירת דף עסקי שבו, מלבד המוצרים או השירות, ניתן להציג גם פרטים על המוכר הפרטי או העסק. מיתוג ברשתות חברתיות יכול להועיל לא רק לעסקים, אלא גם ליזמים פרטיים שעובדים מהבית והרשת החברתית היא להם מיקום החנות, מולו עוברים לקוחות פוטנציאליים ויכולים לבחור באם להיכנס או לא. מיתוג ברשתות חברתיות הוא נדבך יעיל ואפקטיבי תחת מטריית המדיה החברתית שיכול לסייע לקידום העסק.