תוכן עניינים
פרסום באינטרנט ושיווק האתר
אחד מהאמצעים היעילים ביותר לפרסום עצמי או פרסום עסקי שהעולם המודרני מאפשר לנו הוא האינטרנט. פרסום באינטרנט נחשב לשיטת שיווק יעילה מאוד. אנשים רבים משתמשים באינטרנט למטרות כאלו ואחרות ובשנים האחרונות במיוחד עלו אחוזי ההשתתפות שלישראלים בקניות באמצעות הרשת. גם אם מדובר בעסק שנמצא במרחב הגשמי ובמיוחד כאשר מדובר על עסק שנמצא במרחב הווירטואלי באופן בלעדי, פרסום באינטרנט הוא הכרחי בימינו. יותר אנשים קוראים מודעות מעל דפי הרשת מאשר בעיתונים, שכן האינטרנט נמצא בכל מקום; במחשב הביתי, בפלאפון החכם, באייפון, בבתי קפה וכד'. אולם, פרסום באינטרנט שונה בהרבה משיטות פרסום באמצעים אחרים, כדוגמת קניית שטח פרסום במגזינים או זמן פרסום בטלוויזיה. כאשר מדובר על פרסום באינטרנט מדובר למעשה על קידום בגוגל של האתר בדרכים שונות. ישנו קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. שתיהן שיטות טובות לקידום האתר, יחד עם זאת על מנת שההשקעה בהן תהיה מוצלחת יש לקחת בחשבון שלא ניתן פשוט לשלם עבור הפרסום ולהמתין לתוצאות, במיוחד כאשר מעוניינים לבצע את הקידום לבד. קידום אתרים יעיל עולה כסף אך מצריך גם הבנה כלשהי בנבכי האינטרנט בכלל, ומנועי חיפוש בפרט.
פרסום באינטרנט על ידי קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני מקדם את האתר בעיניו של מנוע החיפוש, ולכן הוא מתבסס בעיקר על מילות וביטויי מפתח. כדי שהמהלך יהיה אפקטיבי יש לבצע כמובן מחקר מילות מפתח מעמיק ומקיף, שקשור ישירות לנושא בו עוסק האתר המסוים. כך מבצעים למעשה אופטימיזציה של האתר כדי שמנועי החיפוש יוכלו לאתרו ביתר קלות. דירוג האתר במנועי חיפוש מתבצע לפי כמה קריטריונים במקרה של קידום אורגני, וביניהם: מילות מפתח כפי שציינו לעיל, הצפיפות שלהן בהתחשב במספר המילים הכולל בעמוד מסוים באתר, איכות ורלוונטיות הקישורים שמפנים גולשים לאתר מסוים מאתרים אחרים ועוד אלגוריתמים שהוגדרו על ידי מנועי החיפוש ושלא ידוע לנו לחלוטין כיצד הם עובדים.
יחד עם זאת, מה שכן ידוע לנו הוא כי פרסום באינטרנט יעיל יותר כשמבצעים קידום אתרים אורגני. הקידום האורגני פחות אגרסיבי מקידום ממומן למשל. מרבית העבודה נעשית בשקט, מבלי שהגולשים ייראו. תוצאות הליך הקידום כפי שהן מופיעות באתר נראות רק בעיניהם הרובוטיות של מנועי החיפוש וזה בדיוק מה שצריך לקרות. פרסום באינטרנט, ככל פרסום אחר, יעיל יותר כאשר הצרכן הפוטנציאלי לא מרגיש שכופים עליו מוצר או שירות כלשהו. לכן, קידום אורגני שקט יכול להעלות את הסיכויים לכך שבאמת תרוויחו מההשקעה שביצעתם (הן הכלכלית והן השקעת הזמן), שכן הגולש למעשה חיפש את המוצר או השירות שאתם מציעים בהכניסו מילות חיפוש רלוונטיות במנוע החיפוש. הקידום האורגני פשוט מציע לגולש להיכנס לאתרים שנוגעים לחיפוש שלו באופן הרלוונטי ביותר.
יחד עם זאת, מה שכן ידוע לנו הוא כי פרסום באינטרנט יעיל יותר כשמבצעים קידום אתרים אורגני. הקידום האורגני פחות אגרסיבי מקידום ממומן למשל. מרבית העבודה נעשית בשקט, מבלי שהגולשים ייראו. תוצאות הליך הקידום כפי שהן מופיעות באתר נראות רק בעיניהם הרובוטיות של מנועי החיפוש וזה בדיוק מה שצריך לקרות. פרסום באינטרנט, ככל פרסום אחר, יעיל יותר כאשר הצרכן הפוטנציאלי לא מרגיש שכופים עליו מוצר או שירות כלשהו. לכן, קידום אורגני שקט יכול להעלות את הסיכויים לכך שבאמת תרוויחו מההשקעה שביצעתם (הן הכלכלית והן השקעת הזמן), שכן הגולש למעשה חיפש את המוצר או השירות שאתם מציעים בהכניסו מילות חיפוש רלוונטיות במנוע החיפוש. הקידום האורגני פשוט מציע לגולש להיכנס לאתרים שנוגעים לחיפוש שלו באופן הרלוונטי ביותר.
פרסום באינטרנט על ידי שיווק אורגני
נדבך נוסף שמציעה שיטת הקידום האורגני עבור פרסום באינטרנט הוא שיווק אורגני. הכוונה בכך היא ליצירת קשרים וירטואליים עם בעלי אתרים אחרים שקשורים במישרין או בעקיפין לאתר שלך. כדאי ליצור קשרים עם אתרים שנראים מכובדים ולכשעצמם יש להם דירוג גבוה במנועי חיפוש, שכן מחלקת הקישורים בקידום האורגני מסתמכת בעיקר על איכו ועל רלוונטיות של קישורים. הקשר בין האתרים יתבטא בכך שקישורים הדדיים יוצבו בהם וכך מתרחב מעגל הלקוחות הפוטנציאליים.