תוכן עניינים
פרסום באינטרנט – צעדים לקידום העסק
האינטרנט הפך בעשורים האחרונים למקום סוער וגועש שאנשים רבים פוקדים מדי יום. לכן, אנשים פרטיים ועסקים רבים מוצאים בו שטח פרסום יעיל. אם עד לא מזמן הפרסום בוצע באמצעי מדיה כמו טלוויזיה, רדיו ושלטי חוצות, פרוץ האינטרנט לחיינו מבשר על שטח פרסום חדש. פרסום באינטרנט הוא שם כללי לאפשרויות פרסום רבות ומגוונות, הן בצורתן והן בעלויות, אולם בכדי שהפרסום באמת יהיה יעיל ויניב רווחים לעסק המפרסם, יש לדעת כיצד לבצע אותו. לא די ב'תליית' מודעה פרסומית באתר מסוים. צריך לדעת מה לכתוב במודעה, היכן להציב אותה, איך לבנות אותה ועוד דברים שיש לקחת בחשבון. פרסום באינטרנט יכול לעבוד רק כאשר מקיימים כמה תנאים בסיסיים ולכן במאמר זה אספנו עבורכם כמה צעדים שהם בגדר הכרח לכל מי שמעוניין לפרסם באינטרנט ולצאת כשידו על העליונה.
פרסום באינטרנט – בדרך לעוד לקוח מרוצה
כאמור, על מנת לפרסם באינטרנט באופן יעיל ואיכותי שיגרום בסופו של דבר להחזר ההשקעה והגדלת הרווחים לעסק, יש לפעול בכמה צורות, כפי שנפרט להלן.
פרסום באינטרנט – הגדר את המטרה
הצעד הראשון לפרסום מוצלח באינטרנט הוא להגדיר את המטרה שלו. מה אתה רוצה להשיג באמצעות פרסום באינטרנט? מי הוא קהל היעד שלך? לאיזה תחום אתה פונה? עד שלא תהיינה לך תשובות ברורות על שאלות אלו לא תוכל להמשיך הלאה לשלבים הבאים.
פרסום באינטרנט – מחקר מילות מפתח
מנועי החיפוש שדרכם מגיעים גולשים רבים לאתרים השונים עובדים בצורה מאוד מסוימת. בין אם מדובר בקידום אתרים אורגני ובין אם מדובר בקידום אתרים ממומן, מחקר מילות מפתח הוא הכרחי שכן זוהי הדרך העיקרית שבה האתר שלך יכול להגיע לתוצאות החיפוש או למודעות הממומנות של Google AdWords למשל. במחקר בדוק אילו מילות הן בעלות הרלוונטיות הגבוהה ביותר לתחום שבו אתה עוסק ורוצה לפרסם, ומה התחרות שלהן. בחירה במילות מפתח נכונות יכולה לעשות את כל ההבדל בין פרסום יעיל ופרסום כושל.
פרסום באינטרנט – אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
מאחר ומנועי החיפוש הרבים מהווים כלי יעיל להגדלת החשיפה של האתר שלך, יש להשקיע באופטימיזציה שלו כך שמנועי החיפוש יוכלו לאתרו בקלות רבה יותר מבין שלל האתרים הקיימים באינטרנט, ויבחרו להציג דווקא אותו בראש תוצאות החיפוש. יש לבצע אופטימיזציה לכל עמוד באתר, לאורך כל משך קיומו של האתר באוויר. האופטימיזציה היא פעולה טכנית שמבצעים מאחורי הקלעים של כל עמוד, על ידי שיבוץ מילות וביטויי המפתח שנבחרו לאחר מחקר מקיף בכל הדפים באתר. ככל שהשיבוץ יהיה נכון יותר מבחינת מנוע החיפוש ועדין יותר מבחינת הגולשים כן האופטימיזציה תשיג את המטרה שלה.
קמפיינים של פרסום באינטרנט
בדיוק כמו קמפיינים שנערכים באמצעי פרסום אחרים, כמו סדרת פרסומות בטלוויזיה או שלטי חוצות ועמודי פרסום בעיתונים, כך אפשר לפתוח קמפיין פרסומי באינטרנט. הקמפיין מבוסס גם הוא על מילות וביטויי מפתח וניתן לעשותו בגוגל או ברשתות חברתיות. פרסום באינטרנט באמצעות קמפיינים ומודעות הוא בתשלום מאחר ואנו רוכשים למעשה שטח פרסום במרחב הווירטואלי. אולם העלות, בשונה מהמחירים שגובות חברות פרסום, נמוכה הרבה יותר. ב-Google AdWords למשל ניתן לרכוש מודעה ממומנת ולשלם רק כאשר גולש מקליק עליה. כך גם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק שמאפשרות לנהל קמפיין פרסום באינטרנט ולקהל יעד רחב יותר להיחשף אליו.