למרות ריבוי הרשתות החברתות שאנחנו פוגשים בשנים האחרונות עם כניסתן של רשתות חברתיות ששינו את אסטרטגיות השיווק של עסקים ומותגים כמו טיקטוק, פינטרסט ועוד, פייסבוק עדיין המובילה הבלתי מעורערת מבחינת תקציבי הפרסום השנתיים שמפרסמים משקיעים בה, מה שהופך אותה לפלטפורמת הפרסום הממומן וגם האורגני העיקרית עבור כל עסק ומותג. במאמר הקרוב נעבור על דרכים להגדלת החשיפה בפייסבוק ממומן ואורגני.
תוכן עניינים
הגדלת החשיפה בצורה אורגנית
עבור עסקים רבים, טווח החשיפה האורגנית הפוטנציאלית עשוי להיראות מצומצם מכיוון שלרוב העסקים אין דף גדול וממוצע הפעמים שפוסט יופיע בפיד יהיה קטן מאוד בדרך כלל. לכן, חשוב לייצר תוכן מותאם אישית לקהל שייצור מספר גבוה של אינטראקציות עם הגולשים. לפניכם 4 דרכים לשיפור התפוצה והחשיפה האורגנית בפייסבוק.
1. צרו שיח עם לקוחות
לפייסבוק יש הרבה תחרות כרשת חברתית מובילה ולכן האלגוריתם של פייסבוק שואף שהגולשים יקבלו תוכן חיוני עבורם ויגללו כמה שיותר. כתוצאה מכך, פייסבוק נוטה להציג תוכן עם מעורבות גבוהה ותשאף להשאיר מאחור פוסטים ללא שיתופים תגובות ולייקים. לכן, כשאתם יוצרים תוכן – השתדלו לעשות שימוש בהצהרות שיעשו רעש ויגרמו למעורבות או שתציבו שאלות בסוף הפוסטים שלכם כדי לתת לגולשים שלכם את הטריגר לפרסום תגובה.
2. צרו תוכן שהקהל שלכם אוהב (עדיפות לסרטונים)
סוג הקריאייטיב שבו תשתמשו משפיע מאוד על טווח ההגעה והמעורבות שלכם. זה כבר כמה שנים שפורמט של סרטונים זוכה לשיעורי המעורבות הגבוהים ביותר ברשתות חברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט. צרכנים מראים העדפה מובהקת לסרטונים והרשתות החברתיות משפרות את הכלים ליצירת תוכן וידאו בעל ביצועים בפלטפורמות שלהם. בפייסבוק תוכלו להשתמש באפשרויות סרטון רגיל, סרטון Reels וסרטון Live.
3. תייגו חשבונות של אנשים שתייגו אתכם בתוכן איכותי שאתם מייצרים
גם במידה ותעשו הכל נכון מבחינת העבודה על הפוסטים והתאמה מדויקת לקהל שלכם, בסופו של דבר – אם אתם לא מותג גדול, הפוסט יצטרך לקבל דחיפה מסוימת כדי לייצר יותר מעורבות ולהגיע ליותר קהל ואחת הדרכים המעולות לקבל דחיפה כזאת היא לתייג אנשים שכבר אזכרו אתכם בעבר והביעו עניין במותג. אזכור של אנשים שמאמינים בכם או שקיבלו שירות מכם בעבר תתן לכם חשיפה אורגנית ייחודית כי ברשתות החברתיות לכל אדם יש את העוקבים שלו.
4. צרו הגרלות ותחרויות של המותג שלכם
אם כמות העוקבים של הדף שלכם היא נמוכה יהיה לכם קשה להגיע לתפוצה רחבה. יצירת הגרלות ותחרויות בדף יגרום לפוסטים שלכם להתגלגל הלאה ולהגדיל את החשיפה, מעורבות וגם את כמות העוקבים. אמנם זה יצריך ממכם תקציב מסוים לפרסים עבור הזוכים אבל זה יאפשר לכם להניע גולשים להתחבר אל המותג עבור מוצר שבכל מקרה אתם מקדמים. חשוב להקפיד על החוקים בביצוע הגרלות ותחרויות בפייסבוק.
הגדלת החשיפה לקמפיינים ממומנים
עם תקציב פרסום, אתם יכולים להגיע לקהל לקוחות גדול בהרבה בפייסבוק עם דגש כמובן על גולשים שלא מכירים את המותג ולא עוקבים אחרי הדף העסקי (קהל קל). השתמשו ב-4 הטכניקות שלפניכם כדי למקסם את העבודה במערכת הפרסום של גוגל ולהגיע לכמות קהל גדולה יותר.
1. טרגטו צרכנים עם מאפיינים זהים לקהל הלקוחות הקיים שלכם (Look A Like)
כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר בפייסבוק, אולי תרצו לשווק ברימרקטינג לקהל חם יחסית שכבר מכיר אתכם או ביצע אינטראקציה עם המותג. למרות שהפרמטר הזה הופך את הקהל לרלוונטי יותר, הוא עלול לצמצם אותו משמעותית עד לרמה שהתקציב לא ינוצל בקמפיינים שמטורגטים בצורה הזאת. הוספת קהל Look A Like יכול לעזור לכם לשמור על הסגמנטים של הקהל האידיאלי ולנסות להרחיב את התפוצה.
2. חלקו את הקמפיינים לאדסטים עם סגמנטציית קהל שונה ותמנעו חפיפה
ככל שאתם יוצרים יותר אדסטים אתם פונים למגוון קהלים רחב יותר. אבל, שימוש בהמון אדסטים יכול לגרום לחפיפה של קהל ובעצם לתחרות בין המודעות שלכם. חפיפת הקהלים באדסטים השונים עוזרת כשאתם רוצים לבחון מודעות לקהלים שונים אבל אם אין לכם צורך בחפיפה קהל ניתן לבטל אותה בצורה אוטומטית ביצירת role של ביטול חפיפה של קהלים – כאשר אדסט מסוים יחפוף לאדסט נוסף, פייסבוק באופן אוטומטי תשאיר פעיל את האדסט שמביא את הביצועים הטובים יותר.
3. הגדירו אירועים רלוונטיים באתר/פייסבוק כדי לייעל את הצגת המודעות
אם אתם מריצים קמפיינים שמטרתם להמיר, עליכם להגדיר באתר, בדף או באפליקציה שלכם אירועי המרה. כדי להגדיר אירועים מהסוג הזה אתם צריכים להגדיר אירועים במנהל האירועים של Facebook וכמובן גם לתעדף אותם – המרות יהיו חשובות יותר מהוספות לעגלה ושני האירועים הללו יהיו חשובים יותר מלחיצות על כפתור מסוים וכו'. לאחר שתגדירו אירועי המרה תוכלו לייעל את המודעות ולמטב אותם שהמטרה העיקרית היא ברורה – לייצר יותר מכירות.
4. כבו מודעת בצורה אוטומטית כאשר טווח ההגעה מצטמצם או כשהתדירות מטפסת
אתם לא צריכים לעקוב בצורה אקטיבית 24/7 אחרי הקמפיינים כדי למקסם את טווח ההגעה ואת הביצועים. תוכלו להגדיר כללים אוטומטיים כדי להתאים את הקמפיינים לרצונות שלכם או להתריע על בעיות בביצועים. צרו כללים מותאמים אישית הקשורים לטווח ההגעה של הקמפיין ולתדירות של המודעה. לדוגמה – לכבות את הקמפיין בצורה אוטומטית כשטווח ההגעה (Reach) מגיע לפחות מ-5000 אנשים ביום או להוסיף תנאי נוסף שבו אם טווח ההגעה לא מצליח להגיע ל-5000 אנשים ביום ב-X עלות. לחלופין ניתן להשתמש במדד התדירות של המודעה כמפתח לכללים אוטומטיים בקמפיין – אם המודעות שלכם מגיעות בתדירות גבוהה מדיי ונשחקות מהר אז הפסיקו אותן באופן אוטומטי.
לסיכום
גם אם אתם צריכים להגדיל את החשיפה האורגנית וגם לשפר את החשיפה שאתם מקבלים בקמפיינים ממומנים, יש הרבה שיטות, טיפים וטקטיקות שבהם ניתן להשתמש. עברנו במאמר על 8 אסטרטגיות מרכזיות, מוכחות ואיכותיות שבעזרת שילובן באסטרטגיית השיווק שלכם בפייסבוק תוכלו להגיע יותר לקוחות ולגרום לעסק שלכם לצמוח.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של Easy Cloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות: Amazon Web Service, GCP, Linode, Vultr ועוד.