תוכן עניינים
קידום אורגני במנוע החיפוש Google
גם לפני Google היו מנועי חיפוש ברשת, אולם Google הקימה מנוע חיפוש שעובד עבור הגולש בצורה הטובה ביותר כדי להציג בפניו את התוצאות שהכי קרובות למה שבאמת חיפש. Google המציאה שיטת דירוג שלא נראתה במחוזותינו – שיטת ה-PageRank. תהליך הדירוג ב- Google מבוצע לפי יותר ממאה פרמטרים שונים כאשר מרביתם נמצאים מאחורי פרגוד סודי. כמה דברים כן ידועים לנו, כמו למשל שהדירוג אינו מתבצע על ידי גורם אנושי כפי שנדרש בעבודת קידום אורגני למשל כי אם על ידי אלגוריתמים ממוחשבים ומתוחכמים שצוות המפתחים של Google ממשיך לעדכן. Google מחזיקה מחשבים המקושרים ביניהם בכדי לאפשר לגולשים להגיע לתוצאות במהירות הרבה ביותר גם בשעות בהן יש עומסים ברשת, בניגוד לשרתים של מנועים אחרים.
קידום אורגני לאור אלגוריתם ה – PageRank
אלגוריתם ה-PageRank תורם למלאכת קידום אורגני של אתרים שכן הוא מתבסס על בחינה של כל מבנה הלינק, זאת כדי לקבוע אילו דפי אינטרנט הינם בעלי חשיבות רבה יותר על פני אחרים. את המידע הזה שואב האלגוריתם על ידי פתרון משוואה בעלת למעלה מ-500 מיליון משתנים ושני מיליארד מושגים. אלו הם מספרים עצומים שמהווים את אחת הסיבות שניתן למצוא כמעט הכל ב- Google. חלק מפתרון המשוואה שייך למספר ההצבעות שיש לכל דף אינטרנט שנבחן (הצבעה לדף הינה קישור מדף אחד לדף שני) ולחשיבות של הקישורים ש'הצביעו', שכן אתרים הנחשבים איכותיים יותר נותנים הצבעות בעלות ערך רב יותר.
לאחר שלב זה נקבעת רמת הרלוונטיות של הדפים שנבחנו (לפי הקישור ומילות המפתח) לחיפוש. השילוב בין חשיבות הדף לרלוונטיות שלו לחיפוש מסויים הוא שמעלה את האמינות והמקצועיות שמשדרות תוצאות החיפוש של Google, זאת בנוסף לידיעה האבסולוטית של הגולש כי התוצאות מוצגות בפניו ללא התערבות יד אדם או הטייה כלכלית כלשהי, אלא כפרי של פתרון משוואה על ידי מכונה. בכדי לשמור על תוצאות איכותיות ומעודכנות ביותר כיאה לתחום דינמי כמו האינטרנט Google עורכת עדכון לאלגוריתם ה-PageRank פעם במאה ימים ולכן חשוב גם לבצע עדכון של קידום אורגני לאתר שלנו.