תוכן עניינים
הקשר בין קידום אורגני לאיכות האתר
ברשת האינטרנט מצויים אתרים רבים. אנשים פרטיים וגם חברות ועסקים מקימים אתר ומעלים אותו לרשת, אז הוא הופך נגיש לכולם, במובן שכולם יכולים להגיע אליו. קידום האתר הוא משימה חשובה שצריכה לעניין כל בעל אתר שמצפה לתנועה רבה של אנשים. ניתן לבצע קידום אורגני וקידום ממומן כאשר המטרה היא להגדיל את החשיפה של האתר בפני הגולשים שפוקדים את הרשת מדי יום. לאור ריבוי האתרים אנו כגולשים חשופים למעשה לאתרים מרמות איכות שונות. לא כל אתר שעוסק בנושא שחיפשנו הוא גם האתר הנכון שיכול לענות לצרכינו. כבעלי אתרים, חשוב ליצור אתר איכותי לא רק עבור הגולשים כי אם גם עבור מנועי חיפוש שכן קידום אורגני במיוחד וגם קידום ממומן עובד בעיקר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים.
ככל שהאתר שבנינו לעצמנו או לעסק שלנו יהיה איכותי יותר, כן יגדל הסיכוי שעבודת הקידום שנעשה (בין אם קידום אורגני ובין אם קידום ממומן) תישא פרי ותביא גולשים לעסק שלנו.
אתר איכותי בעזרת קידום אורגני נכון
ניתן לבחון את איכות האתר מכמה היבטים, כאשר נקודת התצפית משתנה; פעם מבחינת הגולש ופעם מבחינת בעל האתר ומנוע החיפוש.
קידום אורגני ויזואלי?
מרכיב מהותי בכל אתר הוא המרכיבים הוויזואליים, הגרפיקה. העיניים מעבירות לנו את המידע הראשון שאנו קולטים מהסביבה, ולכן הגרפיקה והנראות של האתר קופצות לראשנו עם הגעתנו לדף אינטרנט מסוים. כיום, אתרים רבים נוהגים לשלב פלאש על מנת ליצור חזות גרפית מרשימה ומעניינת, והדבר אכן יכול לעבוד על הגולשים ולהשאיר עליהם רושם נעים. אולם, השימוש בפלאש הופך בעייתי יותר אם מעוניינים לבצע לאתר קידום אורגני. שיטה זו נועדה לקדם את האתר במדרג תוצאות החיפוש, אולם מנועי חיפוש רבים, לרבות גוגל לא מסתדרים היטב עם אתרי פלאש שכן הפלאש לא מכיל טקסט שמנוע החיפוש יכול לקרוא. אתרים מבוססי פלאש לא יוצגו במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש ולכן עבור בעל האתר זו אינה אופציה איכותית במיוחד. ניתן לשלב אלמנטים של פלאש כגון באנרים ותפריטי ניווט, אולם על מרבית האתר להיות מורכב מטקסט.
קידום אורגני תוכני
כאמור, קידום אתרים באשר הוא מתבסס בחלק הארי שלו על תוכן. מילות וביטויי מפתח משמשים את מנועי החיפוש בכדי לקרוא את האתר כל אימת שגולש מבצע חיפוש לפי מילים אלה. ככל שהאתר יכלול יותר תוכן רלוונטי יש יותר סיכוי שהוא ידורג במקום טוב בתוצאות החיפוש ובכך בעל האתר ייהנה מאתר איכותי יותר. גם הגולשים ירוויחו מכך שכן ככל שהתוכן יהיה יותר רלוונטי לתחום שהם חיפשו כן הם יפיקו יותר תועלת מהאתר ויחזרו לבקרו כשיצטרכו מוצר, שירות או מידע בנושא. ככל שיש באתר יותר עמודי תוכן מתאים כך הגולש יקבל ממנו יותר ערך מוסף.
קידום אורגני ונגישות
חשוב שהאתר יהיה נגיש ומובן לגולש הממוצע במיוחד מבחינת נוחות השימוש בו. נוחות השימוש נובעת מעיצוב נכון של האתר אולם גם מהכנסת הפרטים המתאימים במקומות הנכונים, מה שגם הופך את האתר לקריא יותר עבורי מנועי החיפוש אם ביצענו עבורו קידום אורגני.
השגת מטרות עם קידום אורגני
עוד היבט של איכות האתר הוא בחינת קוד האתר. ישנו קוד מסוים לכתיבת אתרים, במיוחד כאשר מעוניינים לבצע קידום אורגני או ממומן. אם האתר לא נכתב בהתאם לסטנדרטים הנכונים, מנועי החיפוש לא יוכלו לאנדקס אותו כמו שצריך ואז עבודת הקידום כמו לא התבצעה מעולם.