קידום אתרים באינטרנט
בעלי אתרים, במיוחד אתרים שנוצרו למטרות רווח, צריכים להיות מודעים לעובדה שאם הם לא יפעלו בדרכים מסויימות לקידום האתר שלהם, רוב הסיכויים הם שמרבית הגולשים לא יהיו כלל מודעים לאתר. לאור ריבוי האתרים הקיים כיום ברשת (מעל למאה וחמישים מיליון אתרים), אתר שלא מקודם לא ייחשף לעיני ציבור הגולשים. ובכן, כיצד מתחילים במלאכה? קידום אתרים אינו עניין של מה בכך ולא כרוך רק בתשלום לחברה או אתר אחר. הקידום למעשה מתייחס להגברת הסיכויים של האתר להופיע במקומות הטובים יותר, הראשונים, בתוצאות של מנועי החיפוש. בנוסף לכך, יש לזכור כי הקידום אמנם נועד בראש ובראשונה למנועי החיפוש אולם גם עבור הגולשים. המוצר או השירות שהנך מציע באתר נועדו אחרי הכל לקניית הגולשים ולכן יש לקדם אותו מבחינה תכנית וויזואלית כדי שיתאים גם לגולשים, ולא רק למנועי החיפוש. אולם, בכדי שהאתר יגיע בכלל למנוע החיפוש צריך לדעת כיצד לבצע קידום אתרים נכון.
איך מבצעים קידום אתרים?
קידום אתרים הוא תהליך מורכב שיש להתחיל בו רק לאחר איסוף המידע הדרוש. מידע אודות ביצוע נכון של קידום לכל אתר שהוא ניתן למצוא ברחבי האינטרנט וכמובן בקורסים שמוצעים במכונים ובתי ספר המתמחים בתחום האינטרנט. אם בחרת בדרך הלימוד העצמית יש לשים דגש על הנושאים הבאים:
א) מילות וביטויי מפתח – זהו הנושא הראשוני עליו מתבססת כל שיטה של קידום אתרים. כל אתר בנוי הן מתוכן והן ממוטיבים גרפיים, אולם מנועי החיפוש מחפשים את התכנים באתר. גוגל למשל, שהוא מנוע החיפוש המוביל, שולח רובוט המכונה עכביש שתפקידו לסרוק את התכנים באתרי האינטרנט, אולם לא סריקה סתמית כי אם סריקה חכמה של אותן מילות וביטויי מפתח. אלו הן מילים וביטויים שהרלוונטיות שלהם לנושא האתר גבוהה מאוד. את הרלוונטיות קובעים תחילה לפי הנושא (למשל, אם האתר עוסק בסריגה, מילת מפתח טובה להתחיל בה היא 'מסרגה' או 'מסרגות') ולאחר מכן לפי התחרות ומספר ההופעות במנועי חיפוש. מידע זה ניתן להוציא מ-Google Keywords.
ב) בניית קישורים – חלק מביצוע קידום אתרים הוא בניית קישורים. אלו הם לינקים שמובילים לאתר שלך מאתרים אחרים ברשת. את הקישורי יש לבנות בצורה נכונה על ידי מחקר מילות מפתח והתחברויות עם אתרים שעוסקים בתחום של האתר שלך או אתרים אחרים כל עוד הם מכובדים ובעלי דירוג טוב בתוצאות החיפוש. לא מומלץ לשים קישורים לאר שלך באתרים שאין בהם תנועה כמעט או שלא ניתן לאתרם בעמודים הראשונים של תוצאות מנועי החיפוש.
ג) קידום אתרים ממומן – זוהי שיטת קידום שמבצועת לרוב באמצעות Google Adwords, כלי קידום נוסף מבית גוגל. לפי שיטה זו יש לבחור מילות מפתח מתאימות ולנסח בהתאם מודעות פרסומיות קצרות שכוללות את אותן המילים. ככל שהמודעה תהיה מנוסחת בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות, כן יגדלו הסיכויים שהיא תופיע בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. לשיטה זו יתרון כלכלי – התשלום מבוצע לפי מספר ההקלקות או מספר החשיפות של המודעה, כאשר ניתן לשלוט בסכומים.
ד) קידום אתרים אורגני – זוהי שיטה שנועדה לקדם את האתר באופן טבעי יותר, כזה שיותר מתמזג עם הזרימה האינטרנטית, הן כלפי מנועי החיפוש והן כלפי הגולשים. בניית קישורים וניסוח תכנים בהתאם למילות וביטויי המפתח הם מרכיבים עיקריים בשיטת קידום זו. בשיטה זו רואים תוצאות רק לאחר כמה חודשים ולאחר ניסיונות חוזרים ומתמשכים של קידום אתרים שקט.