כמה פעמים ספרתם עד 10 ושום מוצר לא מכר?
כמה פעמים ספרתם עד 10, 100 ואפילו 100 ושום מוצר לא נמכר? ובכן, יש לנו חדשות בשבילכם. דף התוצאות של גוגל (SERP) עבר מהפך רציני ובמקום המודעות הישנות שאליהן כבר התרגלתם יופיעו מודעות הקניות של Google Shopping (PLa), המתבססות על גרף הידע שישנה את כל מה שידעתם על עצמכם ועל הרשת עד היום.
אז מה זה בעצם Google Shopping?
Google Shopping, מה זה אומר? למעשה, הביטוי כשלעצמו מלמד רבות אודות משמעותו: מצד אחד קחו את Google, ענקית הניווט האינטרנטי ששינתה את פני העולם כולו. מצד שני ה- Shopping הפכו להיות חלק יומיומי ובסיסי בתפיסת העולם שלנו.
שילוב של צורך הממוקם עמוק בתודעה האנושית מצד אחד ומענה לצורך בדמות החברה הבינלאומית בעלת הכוח הגדול ביותר בעולם המערבי מצד שני – שני אלו הופכים להיות פלטפורמה עסקית שאי אפשר לעמוד בפניה.
Google Shopping – Inn, Adwords – out
אם עוד לא שמתם לב אז מבט חטוף לסרגל הימני בעמוד התוצאות של גוגל יגלה לכם שפרסומות ה- Adwords שכיכבו בגוגל במשך כמה שנים, הולכות ומאבדות מכוחן. נראה כי Adwords יצאו מהמשחק, אבל פיצ'ר חדש ופרקטי הרבה יותר מחליף אותן.
ברוח השיווק התקופתי, קפיטליזם וריכוזיות הופכים להיות ערכים לא מקובלים ולעומתם אנחנו זוכים יותר ויותר לקבל בברכה את השיווק הקהילתי ואת השווקים הפרו חברתיים, המקדמים סחר חליפין אזרחי ותקשורת קהילתית.
ערוץ הקניות החדש שהולך עם הלקוחות שלכם לכל מקום
אז במקום לפרסם את המוצר שלכם בפייסבוק ולקוות לטוב, אתם יכולים למנף את הכוח האישי שלכם באמצעות ענקית האינטרנט הגדולה ביותר שהומצאה כאן במאה האחרונה: הכירו את "ערוץ הקניות" של גוגל. כי עד היום השתמשתם בגוגל לכל מטרה שהיא (החל מפיצה ועד קניית בית), אז למה לא לעשות את ההפך? למה לא לתת לאחרים למצוא אתכם?
Google Shopping – איך עושים את זה נכון?
Google Shopping – הדרך הקצרה, המהירה, היעילה ובעלת הכוח הגדול ביותר במכירות אונליין. את מקומן של הפרסומות הישנות והמוכרות תתפוסנה מודעות שופינג אטרקטיביות הכוללות תמונה צבעונית של המוצר, תיאור קצר וממוקד, פרטים אודות נקודת המכירה והמחיר המבוקש.
איך זה עובד?
כל בעל חנות המעוניין למכור את המוצרים והשירותים שלו, כבר לא צריך לפתוח חנות גוגל במיוחד. יש לכם משהו שאתם רוצים למכור? העלו את המוצרים שלכם אל ה- Merchant Center, גוגל תסרוק אותו ותוכלו לראות את המוצר אונליין כבר בבוקר שלמחרת, עולה בעמודי החיפוש הרלוונטיים לגולשים שחיפשו מוצר דומה.
מה עליי לעשות?
כדי להתחיל לפרסם, עליכם להצטייד בחשבון ה- Google AdWords שלכם על מנת להריץ קמפיינים, להגדיר את התקציב ולעקוב אחר הביצועים שלכם וב- Google Merchant Center על מנת לנהל את החנות הלכה למעשה.
סוכני גוגל בעצמם כבר יערכו את ההתאמה בין החיפושים של הגולשים ובין הצגת המוצרים הרצויים אותם העליתם ל- Google Merchant Centerיום קודם לכן. אין צורך בהזנה של מילות חיפוש, אין צורך בתמחור המילים ובמעקב אחר האפקטיביות שלהן. כל מה שצריך הוא תיאור ממוקד, תמונה אטרקטיבית ופרטים אקטואליים ליצירת קשר.
"יקר לי 750 שקל"
סוכני מכירות מנוסים כבר מכירים את כל סדנאות הטיפול בהתנגדויות, מדברים מתוך שינה את אסטרטגיות האפר"ת ואמיל"י, ועדיין לא מקצועיים כמו גוגל. הודות למערך האפשרויות העצום של מנוע החיפוש הבינלאומי, Google Shopping מעניקה ללקוח את ההזדמנות ליהנות מכל העולם בלי לצאת מהמיטה. ובינינו, זה יותר כיף.
היתרונות של Google Shopping
לא שצריך למנות את היתרונות של Google Shopping בהתחשב בעובדה שהיא שייכת לגוגל, ובכל זאת נזכיר רק חלק מהם: אחוזי ההקלקה על המודעה גבוהים פי כמה ממודעות רגילות של Google AdWords וברוב המקרים מגיעים ל בין 200%-300%. אחוזי ההמרה גבוהים גם הם,, החשיפה משמעותית יותר וה-ROI קל יותר למעקב ולניהול.
הופ! קסם
בעצם, Google Shopping עושה פה קסם שכל סוכן מכירות היה שמח לכוח על שכזה וכל מנהל קניון משקיע סכומי עתק כדי להגיע למטרה הרצויה: הודות לכוח העצום של גוגל, היא מאפשרת לקונה המחפש מוצר מסוים לפגוש בדיוק את המוצר שהוא זקוק לו, בדיוק ברגע שהוא מחפש אותו.
חשבו על זה: גוגל יודעת מה אנחנו מחפשים, על מה אנחנו חולמים, מה היינו רוצים שיקרה מעצמו ומה הכי מתחשק לנו עכשיו. ואז מגיע הודיני, סליחה, גוגל, ופשוט שולחת אלינו את מה שאנחנו רוצים יותר מכל. ואיפה אתם רוצים לראות את עצמכם במהפך הזה?