הרחש הורגש היטב בענף קידום האתרים. ידענו שאוטוטו יוצא עדכון חדש של גוגל וכבר היה לנו מושג שהיא מבשלת לנו נזיד על אש גדולה – המובייל!!! זה צפוי ומתבקש. מסכי הטלפונים הסלולריים שלנו פוגשים בפנים שלנו יותר ממסכי המחשב וזה אך טבעי שגוגל תשלב את הרגלי החיפוש החדשים שלנו בתוך האלגוריתם שלה.
מקדמי אתרים בכל העולם הבינו שתהיה השפעה גדולה על תוצאות החיפוש וחייבים להיערך לכך, אבל מי שמכיר את גוגל לעומק ולאורך זמן יודע שהחברה אף פעם לא טורפת את הקלפים ומשנה לגמרי את חוק המשחק. היא עובדת בשכבות ובכל עדכון מוסיפה נדבך חדש שמשקף את רוח הזמן, את החידושים הטכנולוגיים וכן את השינויים בהתנהגות החיפוש של הגולשים.
תוכן עניינים
המסך הקטן:
אז מה אומר העדכון החדש של גוגל בעצם? ומה עלינו, בעלי אתרים ומקדמים, לעשות הלכה למעשה?
אתם תשמעו הרבה את המילה 'רספונסיבי'. אל תיבהלו, אנחנו כאן איתכם. מדובר בצורך של בעלי אתרים להתאים את האתר שלהם גם למובייל. כלומר, מי שבנה את האתר שלו בעבר וכרגע הוא נעים לגלישה רק אם גולשים בו במחשב נייח או מחשב נייד, אז החל מאפריל 2015 צריך לפעול ולוודא שהאתר מותאם גם למכשירים ניידים. יש להתאים את האתרים שלנו לטכנולוגיות החדשות ולדאוג שיהיה כיף ונעים לגלוש בהם גם דרך המכשירים הניידים.
רספונסיבי = Responsive= תגובה
לכן כאשר אתם שומעים את המילה החדשה שהגיע לענף קידום האתרים – 'רספונסיבי', אתם כבר יודעים למה הכוונה. האתר שלכם צריך להגיב טוב לגולש בכל פלטפורמה: עיצובו של האתר צריך להשתנות באופן אוטומאטי בהתאמה לסוג המכשיר שבו נמצא הגולש, וזו משימה שיש להפנות למפתחי האתר שלכם.
איך תדעו אם האתר שלכם רספונסיבי?
אחרי שהמתכנת עושה את השינוי מומלץ לגשת לכלי הבדיקה של גוגל: Mobile Friendly Test.
כאן: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
הכניסו לשורת הניתוח את ה-URL של האתר שלכם ( לדוגמא: www.mysite.co.il) ותראו איזו תוצאה אתם מקבלים. אתר שעובר בהצלחה את הבדיקה יראה את השורה הבאה:
Awesome! This page is Mobile-friendly
אם לא קיבלתם את ההודעה הזו, חזרו למתכנת שלכם ודאגו שהוא ימשיך בעבודתו עד אשר תקבלו את ההודעה המיוחלת.
שימו לב, יש לבדוק את כל הדפים החשובים באתר ולא רק את דף הבית. וודאו שכל אחד מדפי האתר החשובים עובר בהצלחה את הבדיקה.
אבל זה לא הכול. הבדיקה הזו רק תוכיח לנו שקוד האתר שלנו תואם מובייל. עכשיו צריך לבצע עוד בדיקות.
ראשית, גלשו באתר שלכם וחושו בעצמכם את חווית הגלישה. אם לא כיף לכם לגלוש אז אל תצפו מגולשים להישאר אצלכם באתר ובוודאי שאל תצפו מהם לבצע פעולות קריטיות יותר כמו תשלום דרך האתר. שנית, בדקו את האתר גם ב- Webmaster Tools של גוגל. הוציאו דו"ח שמכונה: Mobile Usability. ותקנו על פי תוצאות הדו"ח שקיבלתם.
לסיכום, אין מה לדפוק את הראש במקלדת, החדשות הן חדשות טובות. בעצם גוגל מפצירה בנו לעשות שינוי שכולו לטובתנו (וגם לטובתה, כמובן). השינוי הזה בהחלט יסייע לנו במיצוב האתר שלנו בראש תוצאות החיפוש, אך גוגל גם מאיצה בנו להתאים את עצמנו לקצב שבו צועד העולם הטכנולוגי. אם עד עכשיו מצאו אותנו במובייל אבל גולשים נטשו את האתר שלנו כי הוא לא היה נעים לגלישה, אזי כעת, כשהאתר שלנו מותאם מובייל, גולשים לא ינטשו את האתר והסיכוי שנסגור עסקאות עם גולשי הסלולר גדול הרבה יותר. כך שבסופו של דבר הרווח הוא שלנו.
אז בגדול, בשביל קידום אתר אפקטיבי צריך תמיד להישאר מעודכן, אי אפשר אחרת.