גוגל כיום נמצאת בראש הטבלה, החברה בעלת כוח המחשוב החזק ביותר על פני האדמה (חזק מזה של נאס"א – סוכנות החלל הבינלאומית), חברה שמשלבת יצירתיות ופיתוח עם דגשים חשובים על רלוונטיות ושירות אמיתי למשתמש.
גוגל הוכיחו את עצמם שוב ושוב על ידי השקת מוצרים עסקיים ופרטיים שעיקרן הוא שירות איכותי ומקצועי שנועד לתת למשתמש כלים יעילים להשתמש בו לצרכים עסקיים או פרטיים עם דגש מיוחד מאד על רלוונטיות.
גוגל המציאה את אחד המודלים האיכותיים והרווחיים ביותר ליצירת רווח לעסק שלנו ושלהם, תוך מתן מידע רלוונטי וממוקד למשתמשי מנוע החיפוש, כלי שנקרא ADWORDS שעובד במודל של PPC (Pay Per Click).
גוגל מאפשרים לנו ליצור קמפיין ממומן אשר יציג קישורים ממומנים בחלקו העליון או בתפריט הצדי של תוצאות החיפוש בגוגל תחת ביטויים מסוימים, שיוצגו לגולשים המחפשים את הביטוי. למשל במידה ומישהו הקיש חברת השמה בהייטק, הוא יקבל מיד בתוצאות הממומנות את האתר הרלוונטי ביותר יתר התוצאות האורגניות
היתרון המשמעותי של שיטה זו מאשר יצירת באנר באתרי חדשות וכדומה, הוא הרלוונטיות והמיקוד, גולש שנכנס לאתר בכדי לקרוא על מזג האוויר אינו מעוניין לרכוש שירות של קידום אתרים, וסביר שבאנר שיופיע לו לא יעניין אותו.
כמו כן בבאנר עלינו להשקיע בעיצוב חדשני ובאסטרטגיה שיווקית אינטנסיבית שתגרום לגולש ללחוץ על הבאנר, וגם אז אחוז הרוכשים דרך באנרים קטן משמעותית. עם זאת במנוע חיפוש יחס ההמרה בין הפונים לרוכשים גבוה בהרבה יותר.
בשיטה של גוגל להבדיל משיטת הבאנרים או שיטת "הבוץ על הקיר" של הפרסום הקונבנציונלי, המודעה מוצגת רק לקהל היעד שמחפש את השירות ולא לכל זוג עיניים העובר על פני האתר, כמו כן זה מוכח שגולש מתנגד אוטומטית לאייטמים פרסומיים מה שמקשה על יחסי ההמרה עוד יותר (כאשר מדובר בפרסום קונבנציונלי).
במידה וחיפשתי את המילה בדים, ארצה לקבל תוצאות רלוונטיות, בתוצאות החיפוש האורגניות וכמובן תוצאות רלוונטיות באגף הממומן, המיקוד והרלוונטיות הם הדגש העליון במודל ה ADWORDS, אם הייתי ניגש לאתר וואלה לבדוק מזג אוויר והיה באנר של בדים, סביר שלא הייתי לוחץ עליו.
גוגל מאפשרים לנו אף לנתח בצורה מדוקדקת את תוצאות העשייה שלנו על ידי וכלי שנקרא Google Analytics. כלי זה נועד להעניק לנו הסתכלות פנימית על העמודים, הביטויים, הביקורים והניתוחים הסטטיסטיים של התנועה באתר.
בעזרת ניתוח מעמיק והצבת יעדים שגוגל מעניקים לנו אנו יכולים למקד ממש כמו לייזר את קהל היעד שלנו, אופי העמוד ותוכנו וכמובן מילות המפתח שאנו זקוקים להם בכדי להניב כמה שיותר רווח.
פרסום בגוגל לצד קידום אתרים אורגני בשילוב חכם עם פרסום קונבנציונלי יכול להניב רווח ותשואות גבוהות מאד ביחס לשימוש בפרסום קונבנציונלי רגיל, אשר הבעיה העיקרית שלו היא בקרה. אנו יכולים לקבל מידע מאד מוגבל על מספר הלחיצות.
עם זאת הכלים של גוגל מעניקים לנו ניתוחים מעמיקים מאד ומשתנים לפי ההגדרות שבחרנו, שוב הדגש על רלוונטיות ומיקוד הוא חזק אצל גוגל ומוביל כמעט בכל פן בפיתוחים שלהם, לא מזמן גוגל הכריזה על השקת רשת חברתית חדשה.
הרשת החברתית החדשה אשר נועדה בעיקרה לחסל את פייסבוק, מהווה התקדמות משמעותית בצורת החשיבה של גוגל, ונושא הרלוונטיות "והדביר העדכני ברשת" מקבל נפח משמעותי הרבה יותר. כל העדכונים האחרונים של גוגל היו בנושא "חיפוש בזמן אמת".
אם זה השקת גוגל קפאין שנועד לאפשר לאלגוריתמים של גוגל לאנדקס עמודים מהר יותר, MAYDAY שנועד לשפר את התוצאות בביטויים זנב ארוך אשר עובר בשיתוף מלא עם קפאין, חיפוש בזמן אמת ועכשיו גם Google instant, כל פיתוחים אלו נועדו להיות קרקע פורייה להשקת הרשת החברתית החדשה.
רק לחשוב על אפשרויות הפרסום המגוונות שהרשת הזו תציע ואיך תוצאות אלו ישולבו בצורה חכמה בתוצאות החיפוש של גוגל יניבו יתרון משמעותי על פייסבוק, צוותי הפיתוח וכוח המחשוב האדיר גם הם מהווים יתרון משמעותי על כל חברה אחרת.
אמנם שיווק בפייסבוק תופס תאוצה בארץ ובעולם, והפלטפורמה החברתית המדוברת ביותר בעולם רשמית מקבלת יותר "זמן אוויר" מהמשתמשים באינטרנט מגוגל לראשונה לפי הדו"חות האחרונים, אך כאשר גוגל מוציאים שירות, בדרך כלל הוא מוציא את האוויר למתחרים מאד מהר.