התופעה של הקלקת סרק על קישורים שמפנים לפרסומות או מודעות ללא כוונה אמיתית לבצע רכישה נקראת "הונאת קליקים" (click fraud). גוגל מודעת לתופעה ואף הסכימה לשלם 90 מיליון דולר, כדי להגיע להסדר בתביעה משפטית שהתנהלה נגדה, לפיה החברה גבתה יותר מדי כסף מאלפי מפרסמים, ששילמו עבור הפניות שנוצרו בעזרת התחבולה. בעקבות התביעה גוגל הגבירה את מאמציה להילחם בתופעה ולכן מומלץ לא לחפש קיצורי דרך.
יתרה מזו, אם גוגל לא מזכה את המפרסם בכל הקליקים שבוצעו שלא בתום לב, הרי שהיא הרוויחה ממנו. כאן מגיעה הסוכריה, אחוז ההקלקות של מודעות אלו גבוה ולכן ציון האיכות שלהן משתפר, הפועל היוצא הוא שמפרסמים אלו נהנים ממיקומים גבוהים עבור מודעותיהם. כך לדוגמא אם למפרסם מסויים בוצעו קליקים בעלות של 100 ש"ח ליום הרווח בשורה התחתונה יהיה גבוה יותר, שכן בעתיד המודעות שלו יקבלו יותר חשיפה, במיקומים יותר גבוהים ובעלות לקליק יותר נמוכה.