בראש ובראשונה, חשוב להבין כי התאמת האתר לגוגל תלויה בגמישות של מערכת ניהול התוכן של האתר ולכן רצוי מאוד לוודא כי המערכת מסוגלת לעמוד בכל הדרישות ממנה עוד לפני שחותמים על חוזה עם חברת בניית האתרים. מערכת ניהול תוכן שאינה גמישה מספיק, עלולה להוות מכשול כאשר חברה מקצועית לקידום אתרים תרצה לקדם את האתר בעתיד.
אם כך – כיצד בונים אתר אופטימאלי לקידום אתרים?
הקפדה על כותרות ותיאורים – כותרות (Title) ותיאורים (Meta Description) הם החלקיים הראשים בכל עמוד באתר אשר מתארים בפני מנוע החיפוש את מה שנמצא בו. הכותרת בדרך כלל מורכבת משורה אחת של עד 70 תווים והתיאור משתי שורות, עד 156 תווים.
בדרך כלל לכל עמוד תהיה מילת מפתח עיקרית אותה ניתן למצוא באמצעות "מתכנן מילות המפתח" (בעבר נקרא "כלי מילות המפתח"). רצוי לשלב את מילת המפתח הזו הן בכותרת והן בתיאור באופניים שונים.
שילוב מדיה עשירה בצורה נכונה – שילוב של מדיה עשירה כגון תמונות וקטעי וידאו גם הוא עשוי לעזור בקידום האתר. בנוסף לכך, יש לוודא כי ניתן להוסיף לכל תמונה תיאור חלופי (ALT) אותו מנועי החיפוש יכולים לקרוא על מנת להבין מה כוללת התמונה. רצוי שהתיאור יהיה מורכב ממספר מילים המתארות את תוכן התמונה בצורה כמה שיותר מדויקת.
כמו כן, לא יזיק "להקיף" את המדיה העשירה בפסקאות טקסט אשר יתייחסו אליה באופן ישיר, זאת לעומת אתרים רבים ששמים בכל עמוד מספר רב של קטעי וידאו או תמונות מבלי להוסיף כלל טקסט לעמוד.
קישורים פנימיים – במידת האפשר, יש לקשר מעמודים באתר לעמודים אחרים באתר שיש ביניהם קשר תוכני, זאת במקום להסתפק ברשימה של קישורים קבועים בתחתית האתר. מוטב להימנע מסקריפטים אוטומטיים אשר מקשרים מכל ההופעות של מילת מפתח מסוימת לעמוד מסוים באתר, זאת מכיוון שאין שום תועלת במספר קישורים זהים והדבר גם עשוי לבלבל את המשתמשים.
מבנה היררכי נכון – הקשר בין העמודים השונים לבין עצמם צריך להיות מובן הן למשתמשים והן למנועי החיפוש. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מערכת של תפריטים ותפריטי משנה. כלל הזהב של בניית אתר מותאם לקידום בגוגל הוא שכל העמודים החשובים באתר צריכים להיות במרחק של שתי לחיצות עכבר לכל היותר מדף הבית. המלצה נוספת היא לציין כל עמוד את הנתיב שלו מדף הבית (למשל – מוצרי ניקיון -> אבקת כביסה), גוגל ומנועי חיפוש אחרים יודעים לקרוא את הנתיב הזה ולהציג אותו בתוצאות החיפוש, כך שלמשתמש שמגיע מהם קל יותר להבין לאיזה חלק של האתר הוא נכנס.
כמו שחשוב שאתר יהיה מותאם לגוגל כך חשוב שעמודי נחיתה יהיו מותאמים בכל פלטפורמת פירסום אחרת, כמו פייסבוק למשל: דפי נחיתה לפייסבוק יהיו מותאמים לגוגל וגם מותאמים לפלפורמת שיווק מסוג זה (פרסום בפייסבוק). זה כבר נושא שאותו נפרט בהמשך. כמו כן, רמת ההתאמה הכוללת של האתר לגוגל נעשית טובה יותר ככל שמקפידים יותר על כל אחד מן האלמנטים האלו בנפרד. לפיכך רצוי לא להקל ראש ולהקדיש זמן לכל אחד מהם. בהצלחה!