תוכן עניינים
פרסום בגוגל
פרסום בשיטת PPC (Pay per Click) באמצעות מערכת Google AdWords. כאשר גולש מפעיל שאילתת חיפוש גוגל מציגה קישורים ממומנים בראש הדף או בצדו. הפרסום בגוגל כרוך בתשלום והוא מאופיין בתחרות עם משווקים רבים אשר מציעים מוצרים או שירותים זהים, דומים או תחליפיים. לכן, מטבע הדברים, ביטויי החיפוש תחתם תרצה לפרסם את עסקייך יהיו דומים או זהים. לכן יש לבחון דרכים לתכנון וביצוע הקמפיין בצורה יעילה ואפקטיבית יותר מהמתחרים.
הפלוס והמינוס של הפרסום בגוגל הוא שכל אחד יכול. גוגל פיתחה מערכת מאוד ידידותית הכוללת מערכת דוחות ומערכי הדרכה מובנים אשר מאפשרים לכל אחד לבנות קמפיין, להזין את פרטי כרטיס האשראי ולצאת לדרך. יחד אם זאת מרבית הקמפיינים היום מנוהלים על ידי מקצוענים וזאת בכדי לבנות מסע פרסום שיביא למקסימום תוצאות זמן הקצר ביותר ובמינימום עלויות. בניית קמפיין פרסומי מוצלח בגוגל מחייב ביצוע של תכנון שיווקי אסטרטגי הכולל מחקר מילות מפתח מקיף ותכנון נכון, יש לבחון את הסוגיות הבאות:
– מי המתחרים ומה הם מפרסמים באמצעות מערכת Google AdWords?
– אילו מודעות המתחרים מפרסמים?
– כיצד ליצור מודעה אשר תבלוט על פני שאר המודעות?
– מהם ביטויי החיפוש לפרסום מודעות עבור המוצרים שאתם משווקים?
– מה נפח התחרות תחת כל ביטוי?
– מה נפח החיפוש תחת כל ביטוי?
– מה מידת הרלוונטיות של כל ביטוי חיפוש לשירות או המוצר שאתם משווקים?
– אילו מודעות המתחרים מפרסמים?
– כיצד ליצור מודעה אשר תבלוט על פני שאר המודעות?
– מהם ביטויי החיפוש לפרסום מודעות עבור המוצרים שאתם משווקים?
– מה נפח התחרות תחת כל ביטוי?
– מה נפח החיפוש תחת כל ביטוי?
– מה מידת הרלוונטיות של כל ביטוי חיפוש לשירות או המוצר שאתם משווקים?
תכנון נכון ושקלול כל הנתונים שהוזכרו לעיל, יסייע בבניית קמפיין פרסומי בגוגל המביא ליחס אופטימאלי של עלות/תועלת, גידול בתנועת הגולשים הרלוונטיים לאתר ושיפור של אחוזי ההמרה, המבטא את היחס בין מספר ההקלקות לבין מספר המכירות באתר.
קביעת העלות לקליק
מרכיב נוסף בהצלחתו של קמפיין שכן אין אנו רוצים שמודעתנו תופיע במיקום נמוך או יותר גרוע במיקומים שונים ברשת התוכן בלי להביא לנו גולשים רלוונטים. העלות לקליק נקבעת על פי שני פרמטרים עיקריים: תחרות על המילה ורלוונטיות המודעה לחיפושי הגולשים. מערכת ה Google AdWords מספקת המלצות לעלות, אך בכדי להורידה ולייעל את הקמפיין יש לאתר ביטויי "זנב ארוך", אתרי תוכן רלוונטיים, לקבוע מיקומים גיאוגרפיים, שפות, רשתות והתקנים בהם נרצה לפרסם את מרכולתנו.
כתיבת מודעה
המרכיב העיקרי בבחינת רלוונטיות המודעה לגולשים וכמובן לגוגל. כפועל יוצא כתיבת המודעה משפיעה על כמות הגולשים שיקליקו עליה ועל העלות לקליק. יש לאפיין את מטרות הפרסום והקהל היעד. מודעות טובות כתובות בצורה ישירה, פשוטה ומפתה. הדגש במודעות צריך להיות על נקודות הבידול העיקריות תוך תיאור תכונה ייחודית או הצעה מיוחדת אשר תבדל את המוצר או השירות מהמתחרים.
פרסום בגוגל
דרך נפלאה למינוף העסק שלך בזמן קצר. כשהפרסום נעשה בצורה מתוכננת, מובנת ומבוקרת ניתן לראות החזר השקעה בפרק זמן סביר. בניית קמפיין פרסומי יציג יחס עלות/תועלת טוב ויסייע במינוף העסק.