תוכן עניינים
מיתוג ברשתות חברתיות ופרסום בפייסבוק
פרסום באינטרנט כבר מזמן הפך לאפיק נפוץ בקרב עסקים רבים. רשת האינטרנט היא זו שהפכה את כדור הארץ לכפר גלובאלי, ובאמצעותה ניתן להגיע למספר גדול של משתמשים. אם עד לא מזמן רוב הפרסום באינטרנט התבצע במסגרת מנועי חיפוש או באנרים וקישורים, כיום ניתן לפרסם במסגרת מיתוג ברשתות חברתיות, כשהמובילה שבהן היא הפייסבוק. ככל עסק שמעוניין לפרסם את עצמו בקרב קהל יעד פוטנציאלי גם בפרסום בפייסבוק יש ליצור מיתוג ותדמית שיהוו את כרטיס הביקור שלכם באינטרנט. אולם, יש להקפיד על כללי המשחק בכדי שתוכלו להישאר ולפרסם בפייסבוק וליהנות מהיתרונות שלו. אם תשחקו לא לפי הכללים ותפעילו פרסום אגרסיבי מדי ישנו סיכוי שהפייסבוק יסגור את שעריו בפניכם.
את הפרסום בפייסבוק ניתן לבצע בכמה דרכים שכולן יעילות מהסיבה הפשוטה של החשיפה הגבוהה שמציע פייסבוק. כל הדרכים מתבססות על הקשר האינטראקטיבי עם הגולשים שנחשפים למודעות הפרסום שהצבת לאורך טיולם בפייסבוק או ברשתות חברתיות מקבילות. מרבית האנשים חברים בכמה רשתות חברתיות ולכן מיתוג ברשתות החברתיות הללו שיהיה אחיד וקונקרטי לעסק יגביר את החשיפה ואת יעילות הפרסום.
מיתוג ברשתות חברתיות ובכלל ובפייסבוק בפרט
פרסום מודעות ממומנות בפייסבוק מתבסס לא רק על מילות וביטויי מפתח, כי אם על יצירת מודעה שתענה על העדפות הגולשים באמצעות פנייה לקהל יעד ממוקד יותר. חלק מהמידע שקיים בפייסבוק אודות החברים בו כולל בהרבה מקרים את פרטיהם האישיים שיכולים לעזור לפילוח הסטטיסטי. פרטים כגון: גיל, מין, מקום ותחומי עניין יכולים לעזור לך ליצור מודעה פרסומית ממוקדת ותגרום ליותר אנשים להקליק על המודעה ולעשות לה לייק ולהגדיל את החשיפה לעוד גולשים שמהווים לקוחות פוטנציאליים. לכן, מיתוג ברשתות חברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט חשוב כל כך לפרסום. בלי מיתוג נכון הפרסום יכול להתבצע שלא כהלכה ולהשיג את המטרה ההפוכה.
השלב הבסיסי הראשון לצעדיך הראשונים בעולם הפרסום של הפייסבוק הוא יצירת מודעה. בשונה מגוגל, כאן יש לך כבעל העסק יותר חופש לשחק עם עיצוב המודעה ועם הטקסט שתכלול בה. אמנם השקעה במילות מפתח יכולה רק לעזור, אך היא אינה חובה. המודעה בגוגל יכולה לכלול עד 155 תווים כולל הכותרת ותמונה. תמונה היא מרכיב מאוד חשוב במודעת הפרסום בגוגל שכן הויזואליות משחקת תפקיד מכריע בעולם שרובו טקסט כתוב. לאחר יצירת המודעה, בצעו קישור לעמוד הפרופיל שלכם, לאתר חיצוני או לדף נחיתה בפייסבוק. מיתוג ברשתות חברתיות בא לידי ביטוי גם כאן, שכן גם התמונה וגם דף הנחיתה או עמוד הפרופיל צריכים לכלול את אותם אלמנטים שמרכיבים את המיתוג בכדי שהגולש יידע שהגיע למקום שביקש להגיע אליו על ידי ההקלקה וגם בכדי לגרות את סקרנותו לגבי האתר או המוצר שמציג את עצמו בצורה מקצועית כל כך.
מיתוג ברשתות חברתיות – עלויות פרסום בפייסבוק
לאחר שביצעתם פילוח סטטיסטי של קהל המשתמשים בפייסבוק, ועיצבתם מודעה יפה תוך שמירה גם על מיתוג ברשתות חברתיות אחרות תוכלו לפנות לפרסומה. עלות הפרסום היומית המינמלית הינה דולר אחד. ניתן לבחור לשלם על מספר הצפיות או מספר ההקלקות על המודעה וכן לתזמן את הפרסום. ניתן לשלוט בהוצאות על ידי קביעת רף מקסימלי שעליו תהיו מוכנים לשלם ליום. לאחר התשלם עדיין תוכלו לערוך את המודעה, אולם לפני שתפורסם צוות פייסבוק יבדוק אותה ויוודא שהיא אכן עומדת בתקנון. זכרו כי ייקח זמן עד שהפרסום בפייסבוק יניב תוצאות אולם מדובר במערכת יחסים לטווח ארוך שמצריכה טיפול תמידי.