תוכן עניינים
קידום אתרים – לעיניך בלבד?
לא משנה לאיזה אתר באינטרנט תגלשו, תמיד תמצאו בו פיסות טקסט מפוזרות ברחבי עמודיו. גם אם האתר מורכב בעיקר מתמונות, כמו Flickr או YouTube הוסף למילון למשל, עדיין נמצא שורות טקסט מעטרות את הדפים באתר. הסיבה העיקרית היא שבעלי האתרים מעוניינים להסביר לגולשים במה עוסק האתר, אילו דברים ניתן למצוא בו, למי הוא מיועד, מה מטרתו ועוד. אם האתר הוא אתר קניות מסוג מסוים או אתר של עסק או חנות, הטקס נועד כדי לתאר את המוצרים או השירותים במקביל לתיאור החברה או העסק, העובדים ודברים נוספים שקשורים לתחום. אולם, ככל שהתפתח תחום האינטרנט ויותר ויותר גולשים ואתרים התווספו לרשת, התוכן בעמודי האינטרנט קיבל משמעות נוספת. עם היכנסם של מנועי החיפוש לשימוש נפוץ על ידי יותר ויותר גולשים, בעלי האתרים הבינו שעליהם לעשות משהו בכדי שהאתר שלהם יבלוט על פני אחרים. כאן קידום אתרים עולה למגרש המשחקים. קידום אתרים נועד להעניק דירוג גבוה יותר לאתר בתוצאות מנועי החיפוש. עיניהם של מנועי החיפוש מוצאות אתרים אך ורק לפי התוכן שלהם, ולכן המרכיב העיקרי במלאכת קידום אתרים הוא תוכן האתר.
קידום אתרים מתבסס על תוכן
בכדי להבין עד כמה מלאכת כתיבת תוכן לאתרים חשובה לצורך קידום האתר שלנו, עלינו לזכור שמנועי החיפוש עובדים לפי אלגוריתמים ממוחשבים. לא מדובר באנשים שיושבים וקוראים את התכנים באתר ומסמנים אתת החלקים החשובים והמעניינים. מדובר ברובוטים שמתוכנתים לפי הגדרות המשתנות מעת לעת אך לפי אותו עיקרון בסיסי – סריקת מילות וביטויי מפתח בתוך התוכן באתר. ככל שהתכנים באתר יותר רלוונטיים לתחום בו הוא עוסק וכתובים יותר בהתאם לכללים שלפיהם עובדים מנועי החיפוש, כלומר כוללים מילות וביטויי מפתח, כן יהיה קל יותר לסורק של מנועי החיפוש למצוא את האתר שלכם כמתאים יותר לשאילתת החיפוש שביצע הגולש. קידום אתרים נכון מתבסס קודם כל על תוכן, לא משנה מהי השיטה שבה בחרתם לקדם את האתר.
כאמור, לכל אורך האתר מפוזרים תכנים מסוגים שונים: תיאור מוצרים או שירותים, מאמרים העוסקים בתחום, קישורים לאתרים אחרים, פרסומים ועוד. על מנת שכל סוג של קידום אתרים יצליח התכנים הללו צריכים להיות ממוקמים לפי סדר מסוים בדפי האתר ובנויים בצורה מסוימת. ניתן היה לחשוב שמספיק לכתוב את מילות המפתח בסדר אקראי ברחבי האתר ולהניח למנוע החיפוש לאתרו כך, אולם זוהי הנחה שגויה. על מילות המפתח להופיע מספר מסוים של פעמים שמשתנה בהתאם לכמות המילים הכוללת בטקסט. הסיבה לכך היא שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש נעשים מתוחכמים יותר עם הזמן והרובוטים הסורקים בנויים כך שיסרקו את התוכן בהתאם למילות המפתח. רק אתרים בעלי תכנים שבנויים נכונה יוכלו בכלל ליהנות מהסיכוי להיכנס לעמודים הראשונים של מדרג תוצאות החיפוש.
תוכן הוא הכרחי לכל סוג קידום אתרים
בין אם מדובר על קידום אתרים ממומן ובין אם מדובר על קידום אתרים אורגני, תוכן הוא מרכיב הכרחי, יותר מכסף עבור מודעות הפרסום. ללא תוכן לא ניתן בכלל להתחיל לקדם את האתר בשום צורה, ואין מה לדבר על לראות תוצאות בדמות יותר גולשים ולקוחות שייכנסו לאתר שלך.