תוכן עניינים
קידום אתרים עבור מנועי החיפוש
עבור חלק נכבד מגולשי האינטרנט הדרך האידיאלית לגלישה היא באמצעות מנועי חיפוש, במיוחד כאשר מחפשים אתר שכתובתו לא ידועה או כשמחפשים מידע או שירות כלשהו. מנועי חיפוש, כשגוגל עומד איתן בראשם עם מספר הגולשים הגבוה ביותר שעובר דרכו ביום אחד, הם כלי עזר רב שימושי שעוזר להתמצא במרחבי האינטרנט האין סופיים. לכן, כל פעולה של קידום אתרים צריכה לקחת בחשבון את מנועי החיפוש ואת השיטות שלפיהן הם פועלים. מנועי החיפוש מפעילים אלגוריתמים שתפקידם לאסוף נתונים מסוימים על האתר בכדי להבין במה הוא עוסק ואיך הוא בנוי. לאחר איסוף הנתונים מתבצע ניתוח שלהם ברמה כזו או אחרת ולפי ההגדרות של האלגוריתם נקבע הדירוג של האתר בדפי תוצאות החיפוש, כמובן בהתאם לתוכן החיפוש שהריץ הגולש. מסיבה זו קידום אתרים עבור מנועי החיפוש מצריך אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). לכן, בעלי אתרים באשר הם שמעוניינים להגדיל את מספר הגולשים שמבקרים באתר שלהם, בין השאר למטרות רווח (במקרים בהם האתר נבנה כחנות וירטואלית או אתר לעסק) צריכים לדאוג לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש שבלעדיה קידום אתרים אינו שלם.
קידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש
הדרך היחידה להגדיל את תנועת הגולשים באתר מסוים היא לנקוט בכל הפעולות האפשריות במסגרת קידום אתרים בכדי שמנוע החיפוש יחליט למקמו בכמה דפים הראשונים. נסו להיזכר בכל אחד מהחיפושים האחרונים שערכתם באינטרנט. עם קבלת תוצאות החיפוש נכנסתם לכמה אתרים שונים, אולם לא נכנסתם לכולם ובטח ובטח שלא לאלו שנמצאים בדפים האחרונים. משמעות האופטימיזציה למנוע חיפוש היא למעשה בניית האתר בצורה מסוימת כך שיתאים באופן אופטימלי למנוע החיפוש. מבלי לערוך את שינויי האופטימיזציה המתבקשים באתר במסגרת פעולת קידום אתרים, לא יתרחש שום שינוי בפועל ומנוע החיפוש ימשיך להתעלם מהאתר שלכם. כאמור, מנוע החיפוש סורק את התכנים באתרים בשפה שונה שהוגדרה על ידי מפעיליו; ככל שתוכן האתר יהיה יותר מובן למנועי החיפוש בשפה המיוחדת שלהם, כך יש סיכוי גדול יותר שהאתר יופיע בדירוג גבוה בדפים הראשונים של תוצאות החיפוש. בכדי ליצור אופטימיזציה למנועי חיפוש עבור האתר שלכם, יש לערוך שינויים בסיסיים. ראשית יש לערוך מחדש את הטקסטים באתר, זאת לאחר ביצוע מחקר מילות וביטויי מפתח מקיף עד כמה שניתן. במקרה זה הטקסטים באתר כוללים, באופן מילולי, את כל המילים הכתובות בו ובכלל זה את הקישורים, הכותרות של העמודים, התיאור של כל עמוד, מאמרים וכד'. שנית, יש לבחור בשיטת קידום אתרים; קידום ממומן או קידום אתרים אורגני. בשני המקרים אופטימיזציה של כל חלקי האתר היא בגדר חובה. בשיטה הראשונה מודעות פרסום ממומנות מורכבות ממילות מפתח רלוונטיות שמוצבות בצדי עמודי תוצאות החיפוש. בשיטה השנייה האופטימיזציה הכרחית אף יותר שכן מדובר בשיטה שמתבססת כולה על תוכן, ללא פרסומות גלויות.
קידום אתרים לאט אבל בטוח
סביר מאוד להניח שלפחות בתחילת העיסוק באופטימיזציה, התהליך ייארך זמן רב, וכך גם כל הנושא של קידום אתרים. אופטימזציה אמנם דורשת ידע והבנה של נבכי האינטרנט, אולם הדרך הטובה ביותר היא ניסיון, כך שגם אם תנסו ולא תראו תוצאות בתחילה, המשיכו לנסות מאחר ומדובר בשיטה בטוחה. בסופו של דבר, לאחר מספיק התנסות ורכישת ידע, האתר שלכם ימצא את דרך המלך לעמודים הראשונים של מנועי החיפוש.