קידום אתרים במחשבה תחילה
תחום האינטרנט התפתח עד מאוד בעשר השנים האחרונות עד שכיום אנשים רבים מנהלים את חייהם ברשת באתרי רשתות חברתיות והרבה חברות ועסקים מקימים אתר שייצג אותם בקרב קהל היעד הגדול בעולם – הגולשים. ריבוי האתרים מצריך מבעלי אותם אתרים לנקוט בפעולות מסוימות בכדי שהאתר שלהם ימשוך יותר גולשים, שהרי לכל תחום ונושא קיימים מאות ואלפי אתרים אם לא יותר. אמנם הפוטנציאל לחשיפה הוא גדול אך החוכמה היא לממש אותו ולא להשאיר אותו בגדר פוטנציאל בלבד. אחת מהפעולות היעילות ביותר להשגת מטרה זו היא קידום אתרים. ישנם דרכים מספר לבצע זאת, כאשר שתי המרכזיות הן קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן. בשתי הדרכים יש להשקיע מחשבה רבה ולאסוף את הידע הדרוש בכדי שנזכה לראות פירות הצלחה ולקדם את האתר בפועל. נדבך עיקרי לביצוע נכון של קידום אתרים הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO (Search Engine optimization) בשמה המוכר יותר. האופטימיזציה מבוצעת למעשה על האתר ועל מרכיביו השונים ומשמעותה היא קידום האתר במעלה סולם תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.
קידום אתרים בכובע שחור
כאמור, תהליך אופטימיזציה מבוצע בראש ובראשונה עבור מנועי החיפוש. לפיכך, הוא מבוצע לפי הכללים וההגדרות של מנועי החיפוש. גוגל, למשל, שהוא מנוע החיפוש המוביל בעולם נכון לעכשיו, הציב סטנדרטים חדשים לגמרי בכל הנוגע לפעולת קידום אתרים. ניתן לומר כי לגוגל יש טעם מיוחד לאתרים שהוא יכול ובוחר לקדם, ולכן קידום נכון של האתר יהיה קידום שמבוצע בהתאם לסטנדרטים של גוגל ומנועי חיפוש אחרים. הסטנדרט העיקרי והחשוב ביותר שיש לעמוד בו הוא מילות וביטויי מפתח. אלו הן מילים שיש לשבץ באופן הנכון לאורך ולרוחב דפי התוכן באתר בכדי שמנועי החיפוש יוכלו לקרוא ולהבין את האתר בשפה שלהם. המכשול העיקרי בביצוע נכון של קידום אתרים כזה הוא המחקר שיש לבצע על מילות המפתח וכן משך הזמן שעובר עד שרואים תוצאות. לכן, אנשים יכולים למצוא את עצמם חובשים כובע שחור בעודם מבצעים אופטימיזציה לאתר שלהם. כשמבצעים אופטימיזציה בכובע שחור או Black Hat SEO, נוקטים בפעולות קידום אחרים שמנועי החיפוש רואים בחומרה, והתוצאה לכך יכולה להיות קשה מאוד – חסימת האתר בפני מנועי חיפוש. לכן, אנו ממליצים להימנע מנקיטת הפעולות הבאות, למרות הפיתוי הגדול שעומד מאחוריהן בדמות חסכון בזמן ותוצאות מהירות יותר:
א) קידום אתרים באמצעות טקסט או קישורים חבויים – מנוע החיפוש סורק את כל התכנים הכתובים באתר שיוצגו לגולש. שימוש בטקסט חבוי משמעו כתיבת מילים בצבע שחור על רקע שחור למשל, כך שהטקסט למעשה נראה רק לעיני מנוע החיפוש ולא לגולש. מדובר למעשה ב'עבודה בעיניים' שמורידה את איכות האתר הן בעיני הגולש והן בעיני מנוע החיפוש, וזה משהו שאף מנוע חיפוש לא אוהב.
ב) קידום אתרים על ידי מערך קישורים מלאכותי – קישורים הם חלק מקידום אורגני לאתרים שמשמעו קידום טבעי וזורם יותר. מנועי החיפוש אוהבים קישורים איכותיים, אפילו אם מדובר בקישורים בודדים, על פני מסת קישורים חסקי תועלת. השמת קישורים לאתר באתרים שכל תכליתם היא הקישורים הללו תגרום לכך שמנוע החיפוש פשוט יתעלם מהאתר ויוריד את איכותו וחשיבותו.
ג) קידום אתרים תוך הצפת מילות מפתח – מנוע החיפוש לא מסתפק רק במילות מפתח ולכן אין טעם להציף את האתר באותן מילים שכן הכמות לא מרשימה אף אחד. בשביל אופטימיזציה טובה כדאי לכתוב תכנים איכותיים ולהיעזר בחברות שתחום התמחותן הוא כתיבת תוכן לאתרים כדי שהאתר יכיל תכנים איכותיים הן לגולש והן למנוע החיפוש.