כל בעל עסק אשר קיבל את ההחלטה המבורכת לקדם את עסקיו באמצעות האינטרנט, מתלבט בשאלה מה עדיף, קמפיין ממומן במנועי חיפוש כגון תוכנית ה (PPC (Pay per Click במסגרת Google AdWords או קידום האתר בצורה אורגנית? ישנם עסקים אשר בחרו לפעול בשני הערוצים אך מתחבטים בשאלה מהו התמהיל הנכון בין השניים? בכדי לקבל החלטה מושכלת יש להבין את המהות והיתרונות של כל שיטה.
תוכן עניינים
קידום אורגני
אתרים המופיעים במקומות הראשונים בעת חיפוש במנועי חיפוש זוכים לאחוז ההקלקות הגבוה ביותר – עובדה!
אם כך מה הדילמה? ובכן גדולתו של האינטרנט היא השקיפות, התוכן העשיר והמבחר הרב של מקורות המידע. בכדי להופיעה במקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש יש להשקיע בתכנים, בקישורים ובביסוס העסק כאתרר מיהמן המספק ערך מוסף לגולשים תהליך הדורש משאבים וזמן.
קמפיין ממומן
תשלום למנוע החיפוש, לדוגמא ל Google, עבור פרסום מודעה בקישורים הממומנים בראש הדף או בצידו. כאשר הקמפיין מנוהל בצורה מקצועית ונכונה התשלום יהיה אך ורק עבור גולשים אשרר מעוניינים במוצר או בשירות שהעסק משווק. קמפיין ממומן אשר בוסס על מחקר מילות מפתח ותכנון אסטרטגי נכון יביא לתוצאות מיידיות!
אם כך מה הדילמה? בכדי שמודעת העסק תתפרסם במיקום גבוה לעיתים יש להשקיע סכומים גבוהים מאוד וברגע שהקמפיין מופסק האתר שוב נכנס לעלטה.
ישנן נקודות חוזקה וחולשה לשתי שיטות השיווק וכבעל עסק עליך לבחון את שתי האלטרנטיבות ולבחור בתמהיל שיביא למקסימום שיפור בתוצאות העסקיות בצורה אפקטיבית ולפי צרכיי העסק. במיקרים רבים מומלץ לשלב בין שתי השיטות כך למשל עסק יקדם את אתרו ויהפוך לאוטוריטה בתחומו ובמקביל יבצע מבצעי מכירות בכדי לקדם שירות או מוצר ספציפי. לרוב השילוב של קידום אורגני לצד קמפיין ממומן הוא האסטרטגיה האולטימטיבית.
הטבלה שלהלן מציגה את עיקרי ההבדלים בין השיטות:
שיווק באמצעות קידום אורגני |
שיווק באמצעות פרסום ממומן |
מוניטין האתר נבנה ונשמר לאורך זמן | מתחרים יכולים לעקוף במהירות |
עבודה לטווח ארוך | תוצאות מיידיות |
מקדם את האתר כאוטוריטה בתחומו | בנייה נכונה מביאה לך את קהל היעד שלך |
תלות גבוהה באלגוריתמים של מנועי החיפוש | תלות נמוכה באלגוריתמים של מנועי החיפוש |
קידום העסק ושירותיו בצורה מלאה | כיוון הגולשים למוצר או שירות ספציפי |
הפניה לאתר החברה | הפניה לדף נחיתה |
מיקוד מילות המפתח | ניצול מקסימלי של מילות מפתח בכדי להגיע למקסימום חשיפה |
אין תשלום למנועי החיפוש | תשלום למנועי החיפוש עבור קליקיםהמביאים כניסות לדף הנחיתה |
מייצר קישורים איכותיים ומפיץ תכנים ברשת | מתמקד בפרסום מוצר או שירות ספציפי |