קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש גוגל מושפע ממגוון רחב של פרמטרים. על פי הודעות רשמיות מגוגל, פורסמה רשימה של למעלה מ- 500 פרמטרים המשפיעים על מיקומו של אתר בגוגל. משקל כל פרמטר לא פורסם רשמית, אך ניסיון בעבודת קידום של כמות גדולה של לקוחות, ומחקרים שבוצעו בארץ ובחו"ל, מאפשר לחברות קידום מקצועיות להצליח ולהבין מה מהגורמים משפיע יותר ומה פחות. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על קידום אתרים בגוגל, הוא התוכן המוצג באתר. במאמר זה נרחיב על השפעת התוכן על הקידום, כאשר יתר הפרמטרים כרגע לא ידונו, למרות שהם בהכרח משפיעים.
תוכן עניינים
התוכן הוא המלך
מטרתו של גוגל, כמנוע חיפוש המיועד עבור הגולשים, הוא לספק להם את התוצאה הרלוונטית ביותר, עבור החיפוש שהקלידו במנוע החיפוש. כאשר אדם מקליד ביטוי מסוים, בוחר גוגל, באמצעות האלגוריתם שלו, את מי להציג בתוצאה הראשונה, את מי בשנייה, ואת מי לא להציג כלל, גם לא בעשרה הדפים הראשונים של התוצאות. מידע נוסף בנושא קידום אתרים ע"י תוכן איכותי ניתן למצוא כאן.
כאמור, אחד מהגורמים המשפיעים ביותר הוא התוכן, אך מה בעצם זה אומר? כיצד צריך להיות מוצג תוכן, על מנת שגוגל יבחר להעדיף אותו על תוכן אחר? אין לכך תשובה חד משמעית. מה שכן ניתן לומר בוודאות הוא, שתוכן אשר מספק מידע חיוני, חדש, ומעניין לגולשים, יהיה מועדף גם על גוגל, עם הסתייגויות שנציין בהמשך.
תוכן לגוגל או תוכן לגולש?
מנוע החיפוש גוגל סורק את התוכן המופיע באתרים, ובכך בעצם "יודע" מה מציג האתר. על מנת שתוכן יהיה "קריא" על ידי גוגל, יש לבצע פעולות קידום נוספות עבור התוכן. פעולות לדוגמא הן הוספת תגיות כותרת, תיאור ומילת מפתח. תגיות אלו נועדו לעזור לגוגל להבין על מה מדבר האתר והעמוד המסוים. ללא תגיות קשה מאוד לקדם, גם אם התוכן יהיה מאוד איכותי. אין זה אומר שתוכן בעל תגיות לגוגל, יקדם עמוד מסוים באתר, במידה והטקסט כולו אינו תורם לגולש.
אז עבור מי לכתוב את התוכן?
בעבר שיטת הדירוג של גוגל, לפחות בכל הנוגע לנושא התוכן באתר, הייתה פשוטה מאוד. ככול שמילת המפתח, הביטוי המרכזי עליו מדבר הדף, הייתה מוזכרת יותר פעמים בדף, דף זה היה מדורג גבוה יותר. האם תוכן שבו מוזכרת מילת המפתח 40 פעם בטקסט של 300 מילה הוא תוכן איכותי לגולש? ודאי שלא.
מאז התפתח מאוד האלגוריתם של גוגל בנושא התוכן, והיום אתר שמציג תוכן בצורה כזו, גם אם יופיע בהתחלה במקומות ראשונים בדירוג, לאורך זמן לא יחזיק מעמד.
תוכן טוב לגולש הוא תוכן טוב לגוגל
כיום, בשיטה בה גוגל מדרג אתרים, אין ספק שיש לכתוב תוכן עבור הגולש, ולא עבור גוגל. תוכן אשר יהיה מקצועי, נעים לקריאה, מוסיף אינפורמציה וכמובן מקורי, יעזור לדף בו הוא מוצג להתקדם.