תוכן עניינים
מיתוג ברשתות חברתיות לא צלח את טוויטר
טוויטר הינה רשת חברתית שמאפשרת לגולשים לעדכן כל דבר אשר עולה על רוחם במסגרת הודעה הנקראת 'ציוץ', שמונה לא יותר ממאה וארבעים תווים. זו רשת חברתית שנועדה למשתמשים שמבלים את רוב זמנם במרחב האינטרנטי, כאלה שמחוברים באופן וירטואלי למעגלי אנשים רבים שגם הם 'מצייצים' לעיתים קרובות. טוויטר יכול להיות משול לרשתות מזון מהיר. מדובר באוכל טעים, אך כזה שמוכן מהר ונאכל מהר, לרוב עוד לפני שהספקנו להריח את כל הריחות ולראות את כל המראות. לכן, אולי, טוויטר בישראל לא הצליח לסחוף אחריו קהל משתמשים רב מספיק בכדי שהציפור הכחולה תכנס לחיינו כמו שפייסבוק נכנס למשל וגם מיתוג ברשתות חברתיות אחרות שעובד לא צלח כל כך כשהגיע לטוויטר בישראל. לעומת זאת, בעולם טוויטר כן תפס כמו אש בשדה קוצים, כשתחילת דרכו טמונה למעשה באנשים ידועים וחזקים כמו נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שהחל לעדכן את אזרחי ארצות הברית על עשיו ברגעם כאלה ואחרים. אחריו הצטרפו סלבריטאים רבים שהחליטו לחשוף את מחשבותיהם בפני המעריצים שלהם שמצדם לא נשארו חייבים ורצו גם לצייץ.
כישלון טוויטר בישראל לא מעיד על כישלון של מיתוג ברשתות חברתיות אחרות
דווקא משום האופי המהיר שלו והרצועה הקצרה על מספר התווים שיכול ציוץ אחד להכיל, הישראלים אולי לא התחברו כל כך לציפור הכחולה המצייצת. כישראלים, אנו אוהבים שיהיה הרבה מכל דבר, ואיננו אוהבים שמגבילים אותנו יתר על המידה. הציוצים הקצרים בטוויטר אינם משתווים לפוסטים הארוכים שניתן לפרסם במקומות אחרים ברשת וברשתות חברתיות אחרות כמו הפייסבוק למשל. לכן, ישראלים רבים העדיפו להישאר עם מה שעובד עבורם. למרות שישנם ישראלים, ביניהם סלבריטאים וחברות עסקיות בעיקר, שיש להם חשבון טוויטר, עדיין נראה שמיתוג עסקי כמו מיתוג ברשתות חברתיות לא יוכל לעמוד במבחן הציפור ולכן טוויטר אינו משמש פלטפורמה מתאימה כל כך לפרסום באינטרנט. יתרה מכך, מיעוט המשתמשים והגולשים הישראלים בטוויטר מרחיק ממנו מפרסמים מסוימים כגון עסקים קטנים פרטיים שלא יכולים לעמוד בתקציבי פרסום אינסופיים ומעדיפים להשקיע את כספם בפרסום ממוקד יותר באינטרנט. עובדה ידועה היא שאחת הסיבות להצלחות הגורפות של פרסום באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט היא החשיפה הגבוהה – יותר ויותר אנשים שרואים את מודעת הפרסום שלך במקום כלשהו ברשת משמעם הגדלת הסיכויים לרווחים עבור העסק שלך, והחזרת ההשקעה הראשונית על הפרסום.
חלק הכרחי מהפרסום ברשתות חברתיות מחייב מיתוג ברשתות חברתיות של תדמית העסק, בדיוק כמו תדמית שנוצרת כתוצאה ממסעות פרסום בפלטפורמות אחרות, כמו טלוויזיה ועיתונות. בניגוד לרשתות חברתיות אחרות שבהן יש מספיק מקום לאין ספור מודעות ותכנים קשורים, בטוויטר יש מקום בעיקר לציוצים של המשתמשים. זוהי לא פלטפורמה שמאפשרת פרסום יעיל. מקום אשר בו לא ניתן לפרסם מרחיק ממנו בעלי ממון שמעוניינים להשקיע ולקדם את עסקיהם בכל פינה ברשת האינטרנט.
למרות כישלון טוויטר בישראל מיתוג ברשתות חברתיות עובד
מיתוג ברשתות חברתיות עדיין נחשב דרך יעילה לסייע לעסק שלך להגיע לידיעתם של כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. למרות שטוויטר כשל בישראל כרשת חברתית מועדפת, עדיין נעשה בו שימוש בארץ, במיוחד על ידי מפורסמים וערוצי טלוויזיה ולכן אולי בעתיד ייפתחו בו אפיקי פרסום חדשים שככל פרסום אינטרנטי יכולים רק לעזור.