תוכן עניינים
מיתוג ברשתות חברתיות כעזר לשיווק העסק
עסקים רבים עושים בחכמה ופונים לרשת האינטרנט כאפיק פרסומי. רשתות חברתיות במיוחד הן מצע גדול לפרסום באינטרנט לאור התנועה היומיומית הרבה שיש בהן של אנשים מכל העולם ומכל הגילאים. כיום ישנן רשתות חברתיות כמעט לכל נושא שהוא, מעבר לפייסבוק או ליוטיוב. גם בתוך הרשתות החברתיות הללו קיימת אפשרות ליצור קבוצות שהמשותף לחברים בהן הוא העניין באותו נושא או תחום. מסיבה זו, שיווק העסק ברשתות חברתיות יכול להפיק הרבה תועלת לעסק ולמקסם את הרווחים המגיעים דרך אפיקי פרסום אלו. אולם יש לזכור כי השיווק אינו יכול להתבצע ללא מיתוג ברשתות חברתיות ולכן יש להחליט על המרכיבים שיהוו את התדמית של העסק ברחבי הרשת.
הדרך העיקרית לבצע שיווק ברשתות חברתיות הוא בעצם לקחת הן חלק פעיל, קרי לצרף את עצמך ואת העסק שלך לכמה שיותר רשתות חברתיות, גם כלליות וגם כאלה שנוגעות לתחום בו אתה עוסק. הרשתות החברתיות למעשה מציעות שטח אחסון נרחב וכמעט בלתי מוגבל ומהירות הן בשימוש והן בהפצת התוכן למשתמשים. זוהי בהחלט שיטה יעילה, אך יש לדעת כיצד לבצעה החוכמה בכדי לא לחצות את הגבול שבין שיווק עדין ומותאם לפלטפורמה בה הוא מתבצע לבין שיווק אגרסיבי שרק יעשה את הפעולה ההפוכה ויגרום למשתמשים להתרחק מהמותג שלך.
מיתוג ברשתות חברתיות – האמצעי לשיווק נכון
ישנן כמה מטרות, מעבר להגדלת החשיפה של העסק, לשיווק ברשתות חברתיות. ראשית יש להחליט על המטרות שישרת השיווק ברשתות החברתיות ולהגדיר אותן במדויק. שלב זה יכול לסייע לחסוך כספים על פעילות שיווקית לא מתאימה וכן למקד את האנרגיות והמשאבים בכיוון הנכון וברשתות החברתיות המתאימות. במרבית הרשתות, הדרך פנימה עוברת בבניית פרופיל או דף אישי ולכן יש להקים דף כזה. בתוכן יש לכלול פרטים שדרכם תיווצר התדמית, עליה גם יש להחליט מבעוד מועד. כאמור, מיתוג ברשתות חברתיות הוא חלק בלתי נפרד מתהליך השיווק האינטרנטי ולכן הן התוכן הכתוב והן התוכן הגרפי צריכים לשמור על קו אחיד שייצור תדמית מובהקת ויציבה עבור העסק.
דרך נוספת לשמור על יעילותו של מיתוג ברשתות חברתיות היא פעילות עדכנית ורציפה בדף הפרופיל שיצרתם ברשתות החברתיות והשתתפות בדפים אחרים בהן, כגון מפגשים קבוצתיים וירטואליים בפורום כזה או אחר של הרשת או השתתפות פעילה בלוחות המודעות ובתגובות לדפי פרופיל של אחרים. עם מיתוג נכון, הגולשים יוכלו לזהות אותך בקלות וכך גם את העסק שלך. הנוכחות התמידית של הפרופיל שלך במקומות שונים בתוך רשת חברתית כזו או אחרת ישמרו אותך בתודעה של הגולשים שנחשפו לכך וגם של חבריהם, כפי שקורה בפייסבוק למשל מדי יום ביומו על ידי הקלקה על כפתור ה'לייק', שחושפת את הפרופיל או הפרסום שלך לעיניהם של משתמשים רבים שמעולם לא באת איתם במגע. הופעה שתדירות כזו ברחבי הרשת תקל על מנועי חיפוש לקשר גולשים לעסק שלך ולהגביר את התנועה בדף הפרופיל שלך, אליו אנשים יגיעו מכל מקום אפשרי ברשת.
שווק את עצמך באמצעות מיתוג ברשתות חברתיות
ללא מיתוג ברשתות חברתיות יעילות השיווק פוחתת באופן דרסטי, שכן ככל שתמתג את עצמך יותר ותשמור על תדמית ייחודית ברחבי הרשת המוצפת גם ככה פרופילים של משתמשים רבים, כן יגדל הסיכוי שהשיווק יצליח.