תוכן עניינים
ניהול קמפיינים לפרסום בפייסבוק
בעשור האחרון קם סוג שונה של אתרי אינטרנט. אם עד אז אנשים היו יכולים לגלוש באינטרנט ולאסוף מידע על משהו שמעניין אותם או למצוא משהו שהם צריכים, כיום אתרים מסוג רשתות חברתיות מאפשרים לאנשים לשתף את העולם במידע על עצמם. מרבית ממשתמשי האינטרנט חברים ברשת חברתית כזו או אחרת או בכמה רשתות חברתיות, שכן בהחלט ישנו מספר גדול של רשתות כאלה באינטרנט. אולם, בשנים האחרונות ישנה רשת חברתית אחת שהצליחה לאגד את מספר החברים הגדול ביותר בה, היא רשת הפייסבוק. בפייסבוק ישנם למעלה מ-400 מיליון חברים רשומים, מה שהופך אותה לרשת החברתית הגדולה בעולם. מסיבה זו, ניהול קמפיינים פרסומיים בפייסבוק יכול להיות יעיל כל כך. אנשים רבים שיש להם בתי עסק פרטיים ואף חברות ורשתות גדולות פונות לפרסם בפייסבוק משום שהחשיפה שם יכולה להיות גבוהה מאוד ולא פחות חשוב מזה – ממוקדת יותר. ניהול קמפיינים פרסומיים בפייסבוק היא דרך מצוינת להפצת פרסום אודות העסק תוך מיתוג אישי שלו ושל בעליו. ישנן מספר דרכים להעלות קמפיינים בפייסבוק, בדומה לשיטות פרסום אחרות כמו בגוגל למשל, ויש לשים לב טוב לדרך הפעולה בכדי שפייסבוק לא יחסום את הגישה לפרסום בו.
כיצד מבצעים ניהול קמפיינים בפייסבוק?
בכדי להעלות קמפיין פרסום תקין בפייסבוק ישנם מספר שלבים שיש לבצע, כאשר מקפידים לפעול לפי הכללים של פייסבוק.
ניהול קמפיינים בפייסבוק – שלב ראשון
ראשית, עוד טרם פתיחת הקמפיין בפועל, יש להגדיר את המטרות והיעדים שאליהם שואפים להגיע באמצעות הקמפיין. מי קהל היעד של הקמפיין? מה יכלול הקמפיין? למשך כמה זמן נרצה להריץ אותו? יש ליצור תכנית עבודה מוגדרת ומסודרת מראש, עוד לפני שפוצחים במסע ניהול קמפיינים, בדיוק כפי שנעשה בכל הקמפיינים הפרסומיים באשר הם – וירטואליים או לא. לא מענה על שאלות אלו יש לפתוח דף פרופיל מפרסם בפייסבוק ולהגדיר את התקציב לקמפיינים. בדומה לגוגל, גם פייסבוק מאפשרת תשלום לפי הקלקה, קרי כל אימת שגולש יקליק על המודעה שלכם תחויבו בסכום מסוים שבאפשרותכם לקבוע.