תוכן עניינים
פרסום באינטרנט – אפיק הפרסום החדש
יותר ויותר בעלי עסקים ברחבי העולם וגם בישראל מגלים מדי יום את היתרונות של פרסום באינטרנט. הסיבה העיקרית לכך היא שהאינטרנט הפך למקום הגדול ביותר שמאגד אנשים מכל העולם בכל רגע נתון, מבלי שמישהו יצטרך לזוז מכיסאו או לארגן הסעה למקום הזה. פרסום הופך ליעיל כשהוא מגיע לעיניהם של אנשים רבים ומושך אותם לרכוש את המוצר או השירות המוצעים בו. פרסום יעיל רק כשהוא מחזיר את ההשקעה שהשקיע בו בעל העסק. לכן, פרסום באינטרנט נחשב כיעיל מאוד, לאור עלותו הנמוכה יחסית לעומת אמצעי הפרסום האחרים. אולם, יש לזכור כי לא די לפרסם רק באינטרנט, במיוחד אם קיים מקום פיזי לעסק שלך ולא מדובר בחנות וירטואלית למשל. אם יש לך רשת חנויות, בית קפה או מסעדה רצוי שתפנה גם לאמצעים אחרים בכדי לפרסם ולשווק את עצמך שכן יותר פרסום יכול בהחלט להביא יותר לקוחות. יתרה מכך, גם בעולם שמחובר לרשת עשרים וארבע שעות עדיין יש אנשים שלא נגישים לאינטרנט, וזו גם סיבה שלא כדאי לזנוח את האמצעים האחרים ולהסתמך באופן בלעדי על מודעות ממומנות שיביאו לנו לקוחות.
פרסום באינטרנט – יש חלופות
כאמור, גם לפני הצטרפות האינטרנט כשחקן מרכזי במשחק החיים שלנו, אנשים פרסמו בדרכים ובשיטות שונות שנמצאות בשימוש גם כיום. הדרכים נבדלות זו מזו בעלויות, במיקום, בצורה ובמטרה. המשותף למרבית מהדרכים הללו הוא שחברת פרסום כלשהי צריכה להיות מעורבת. מאז ומתמיד חברות פרסום גבו מחירים גבוהים על השירות שהן מעניקות, ובצדק שכן מדובר בעבודה לא פשוטה שלא מסתכמת אך ורק בעיצוב במודעה או צילום סרטון הפרסומת. גם פרסום באינטרנט מצריך עבודת מחקר לא פשוטה ובטח שלא קצרה, אולם בשונה מאמצעי הפרסום האחרים, באינטרנט אתה יכול לבצע הכל בעצמך, עם קצת השקעת זמן ועבודה.
בין אם מדובר בפרסומות בטלוויזיה או בתשדירי פרסום ברדיו שמשתייכים למחלקה האינטראקטיבית יותר ובין אם מדובר בפרסומות בשלטי חוצות, מודעות פרסומיות בעיתונים ומגזינים או על גבי פליירים שמשתייכים למחלקה הכתובה והגרפית, מדובר בהשקעה כספית ניכרת. לא כל עסק יכול להרשות לעצמו לשכור את שירותיה של חברת פרסום, קטנה ככל שתהיה, ולהשקיע כספים שלא בטוח שיחזרו אליו בדמות לקוחות. פרסום באינטרנט כאמור מצריך, לפחות בתחילה, השקעה כספית מינורית ומספק פוטנציאל גדול מאוד למימוש מטרת הפרסום שהיא הגברת תנועת הלקוחות בעסק.
בין אם מדובר בפרסומות בטלוויזיה או בתשדירי פרסום ברדיו שמשתייכים למחלקה האינטראקטיבית יותר ובין אם מדובר בפרסומות בשלטי חוצות, מודעות פרסומיות בעיתונים ומגזינים או על גבי פליירים שמשתייכים למחלקה הכתובה והגרפית, מדובר בהשקעה כספית ניכרת. לא כל עסק יכול להרשות לעצמו לשכור את שירותיה של חברת פרסום, קטנה ככל שתהיה, ולהשקיע כספים שלא בטוח שיחזרו אליו בדמות לקוחות. פרסום באינטרנט כאמור מצריך, לפחות בתחילה, השקעה כספית מינורית ומספק פוטנציאל גדול מאוד למימוש מטרת הפרסום שהיא הגברת תנועת הלקוחות בעסק.
רב הגוניות של פרסום באינטרנט לעומת החלופות
אמצעי המדיה שהוזכרו לעיל מספקים אמנם שטח פרסום מגוון אולם תחת תנאים קשוחים מאוד לעיתים ובמקומות מאוד מאוד מסוימים ומצומצמים. פרסומות בטלוויזיה למשל מאפשרות פרסומת באורך של כשלושים שניות עד דקה בממוצע (יש כמובן חריגות), כאשר לא תמיד ניתן לכלול את הטקסט שהכי רלוונטי לעסק שלכם ולא ניתן גם למקד את קהל היעד שיצפה בפרסומת. יחד עם זאת, תמורת תשלום גבוה יותר כן ניתן למקם את הפרסומת בימים ובשעות מסוימים וכך אולי להפוך אותה לממוקדת יותר עבור צופים מסוימים שהסטטיסטיקה מראה שצופים בטלוויזיה בשעה וביום שנבחר. לעומת זאת, פרסום באינטרנט מאפשר פרסום ממוקד הרבה יותר, במקום אשר תבחרו ובצורה שתבחרו. רב הגוניות שלו מתבטאת הן בצורת הפרסום שיכולה להיות טקסט כתוב, באנר אינטראקטיבי, סרטון וידאו או דף נחיתה והן במיקום. פרסום באינטרנט מאפשר שליטה טובה יותר בתקציב הפרסום ובמימוש המטרות שלו.