יותר ממיליון משקי בית בישראל מחוברים כיום לאינטרנט, הרב המכריע לאינטרנט המהיר. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולארי ביותר האחראי עם נתח שוק של 91% כך שכמעט כל החיפושים באינטרנט בארץ מבוצעים דרכו. קיים יחס ישיר בין המיקום בדף התוצאות לבין כמות הכניסות, ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר בתוצאות, יכנסו אליו יותר גולשים, עקב כך קיימת תחרות גדולה על המקומות הראשונים בדף התוצאות של גוגל. פרסום בגוגל, תוך שימוש ב-Google AdWords, מאפשר לעסקים לפרסם את מרכולתם תוך השגת כמות גדולה של תנועה בזמן קצר ובעלויות הניתנות לבקרה ושליטה.
בדף התוצאות של גוגל קיימים שני אזורים: מרכז הדף בו מופיעות תוצאות החיפוש האורגניות, אלו תוצאות שגוגל מצא כרלוונטיות ביותר עבור מילות החיפוש שהוקלדו. בצד ולעיתים גם במקומות הראשונים בראש הדף, מופיעות תוצאות החיפוש עבור הקישורים הממומנים, מודעות עליהן בעלי האתר משלמים בשיטת Pay Per Click.
הקישורים הממומנים מהווים אמצעי יעיל לפרסום ומינוף העסק המקוון:
1. מספר האתרים המופיעים בקישורים הממומנים קטן משמעותית ממספר האתרים המופיעים בתוצאות האורגניות.
2. הטקסט מוכתב על ידי המפרסם וכולל מסר קצר, ממוקד אשר מניע את הגולש לפעולה.
3. בעוד שקידום אורגני דורש סבלנות ופעולות תשתיתיות הפרסום בקישורים הממומנים הוא מיידי.
1. מספר האתרים המופיעים בקישורים הממומנים קטן משמעותית ממספר האתרים המופיעים בתוצאות האורגניות.
2. הטקסט מוכתב על ידי המפרסם וכולל מסר קצר, ממוקד אשר מניע את הגולש לפעולה.
3. בעוד שקידום אורגני דורש סבלנות ופעולות תשתיתיות הפרסום בקישורים הממומנים הוא מיידי.
כיוון שהקישורים הממומנים מהווים דרך קלה לפרסום בקרב הגולשים, קיימת גם תחרות גדולה על המקומות טובים עבור מילות מפתח. אולם, קיימות דרכים רבות בהן ניתן להשפיע על מיקום המודעה בתוצאות, וכאן באה המקצועיות והניסיון לידי ביטוי.
מערכת הפרסום Google AdWords היא תוכנית של גוגל לניהול קמפיינים בשיטת Pay Per Click) PPC). מערכת אדוורדס מספקת המלצות ומאפשרת למפרסם לשלוט במספר פרמטרים המשפיעים על מיקום האתר ומספקת סטטיסטיקה שוטפת בנוגע לתוצאות הקמפיין, כך שהמפרסם מקבל פידבקים לפיהם הוא יכול לערוך שינויים ותיקונים על מנת להגיע לתוצאות אופטימאליות.