פרסום באינטרנט בעזרת קידום אתרים ממומן
אם הקמת לאחרונה אתר לעסק שלך, אך מוצא את עצמך ממתין לתוצאות בדמות לקוחות והגדלת רווחים כנראה שלא ביצעת קידום לאתר. על מנת שגולשים יידעו בכלל על קיומו של האתר, שהוא אחד מיני רבים, מומלץ לבצע קידום, שכן פרסום באינטרנט כמעט ולא יכול לקרות ללא קידום אתרים. ישנם שני סוגים של קידום אתרים – קידום אתרים ממומן ואורגני. גוגל, כמנוע החיפוש המוביל בעולם שגם הציב סטנדרטים גבוהים ביותר בכל הקשור לקידום אתרים או פרסום באינטרנט, מציע כלי קידום רבים. Google AdWords הוא כלי יעיל ביותר לקידום אתרים ממומן.
ככל קמפיין פרסומי, גם בקידום ממומן באינטרנט יש ליצור מודעות בעלות מסוימת. את המודעות ב-Google AdWords, יש לבנות לפי קריטריונים מאוד מסוימים, כאשר הראשון והעיקרי שבהם הוא מחקר מילות מפתח. מנועי חיפוש ובעיקר גוגל, עובדים לפי מילות וביטויי מפתח. כך נערך חיפוש בכמות התוכן העצומה שמצויה ברשת האינטרנט ומתאפשר המדרג של כל אתר בתוצאות החיפוש. פרסום באינטרנט בעזרת קידום אתרים ממומן יכול להית יעיל ביותר בהנחה שהוא מתבצע כהלכה. אחרת, חבל על ההשקעה הכספית מצדכם, נמוכה ככל שתהיה.
ככל קמפיין פרסומי, גם בקידום ממומן באינטרנט יש ליצור מודעות בעלות מסוימת. את המודעות ב-Google AdWords, יש לבנות לפי קריטריונים מאוד מסוימים, כאשר הראשון והעיקרי שבהם הוא מחקר מילות מפתח. מנועי חיפוש ובעיקר גוגל, עובדים לפי מילות וביטויי מפתח. כך נערך חיפוש בכמות התוכן העצומה שמצויה ברשת האינטרנט ומתאפשר המדרג של כל אתר בתוצאות החיפוש. פרסום באינטרנט בעזרת קידום אתרים ממומן יכול להית יעיל ביותר בהנחה שהוא מתבצע כהלכה. אחרת, חבל על ההשקעה הכספית מצדכם, נמוכה ככל שתהיה.
קמפיין פרסום באינטרנט
כאמור, קידום אתרים ממומן מהווה אופציה יעילה מאוד אם יודעים כיצד להשתמש בה. בעזרת Google AdWords ניתן להקים קמפיין פרסום באינטרנט יעיל במיוחד שעולה פחות בהשוואה לאמצעים אחרים של פרסום באינטרנט כדוגמת באנרים באתרים מסוימים (אז משלמים לאתר עבור שטח הפרסום ואין ממש יכולת לעקוב אחר היקף הפעילות של העסק כתוצאה מכך). ישנם מספר יתרונות לקידום אתרים ממומן, ולהלן ריכזנו עבורכם כמה מהם:
א) שפה ומדינה: בעת פתיחת הקמפיין תוכלו לבחור באיזו שפה תהיינה המודעות שמרכיבות את הקמפיין. יתרה מכך, תוכלו גם לבחור מדינות מסוימות שבהן תרצו לפרסם (מנוע החיפוש גוגל פועל במספר רב מאוד של שפות).
ב) תשלום: שיטת התשלום עבור מודעות פרסום באינטרנט שנוצרו באמצעות Google AdWords נחלקת לשתיים. האחת הינה תשלום עבור כל הקלקה על המודעות שהצבתם. ניתן לקבוע תשלום מקסימאלי עבור כל קליק באופן אוטומטי (כלומר להניח למערכת לחשב עבורכם תקציב מקסימאלי לקליק לפי התקציב שקבעתם ליום מבעוד מועד); לחלופין ניתן לקבוע תשלום ידני עבור כל הקלקה (מחושב בהתאם לסכום שנקבע מראש ולפי כל מילת מפתח שהכנסתם למודעה). האפשרות השנייה לתשלום על המודעות היא לפי חשיפה. כל פעם שאחת המודעות שלכם תעלה בדף אינטרנט מסוים תחויבו. במקרה זה יש לשים לב שגם כל אימת שדף אינטרנט מתרענן באופן אוטומטי גוגל סופר זאת כחשיפה של המודעה, מה שהופך את האפשרות הזו ליקרה יותר ולא תמיד בצדק).
ג) מיקום: גוגל מאפשרת לכם לבחור באילו אתרים אתם מעוניינים שהמודעות שלכן תופענה יותר, ולא רק בדף תוצאות החיפוש של גוגל. למשל, אם יש אתרים מסוימים שמושכים גולשים רבים מקהל היעד שלכם, יהיה זה חכם להורות לגוגל להציג את הקמפיין שלכם שם.
ד) דירוג: גוגל מציע לכם לבחור את המקומות המועדפים עליכם בסדר המודעות שגוגל מציב בצד העמוד, אולם קחו בחשבון כי במידה ומקומות אלו כבר יהיו תפוסים, המודעה שלכם לא תופיע כלל בעמוד. בקמפיין פרסום חדש באינטרנט מומלץ להשאיר לגוגל את בחירת הדירוג.
ה) תזמון: תוכלו לבחור מתי להתחיל בקמפיין, באילו ימים תוצגנה המודעות שלו ואף באיזו שעה.
פרסום באינטרנט באמצעות המערכת של Google AdWords מאפשרת לבעל האתר שליטה מלאה על הקמפיין הפרסומי שלו, והבנה מעמיקה אודות מילות וביטויי המפתח שבאמת מביאים לקוחות לאתר.
א) שפה ומדינה: בעת פתיחת הקמפיין תוכלו לבחור באיזו שפה תהיינה המודעות שמרכיבות את הקמפיין. יתרה מכך, תוכלו גם לבחור מדינות מסוימות שבהן תרצו לפרסם (מנוע החיפוש גוגל פועל במספר רב מאוד של שפות).
ב) תשלום: שיטת התשלום עבור מודעות פרסום באינטרנט שנוצרו באמצעות Google AdWords נחלקת לשתיים. האחת הינה תשלום עבור כל הקלקה על המודעות שהצבתם. ניתן לקבוע תשלום מקסימאלי עבור כל קליק באופן אוטומטי (כלומר להניח למערכת לחשב עבורכם תקציב מקסימאלי לקליק לפי התקציב שקבעתם ליום מבעוד מועד); לחלופין ניתן לקבוע תשלום ידני עבור כל הקלקה (מחושב בהתאם לסכום שנקבע מראש ולפי כל מילת מפתח שהכנסתם למודעה). האפשרות השנייה לתשלום על המודעות היא לפי חשיפה. כל פעם שאחת המודעות שלכם תעלה בדף אינטרנט מסוים תחויבו. במקרה זה יש לשים לב שגם כל אימת שדף אינטרנט מתרענן באופן אוטומטי גוגל סופר זאת כחשיפה של המודעה, מה שהופך את האפשרות הזו ליקרה יותר ולא תמיד בצדק).
ג) מיקום: גוגל מאפשרת לכם לבחור באילו אתרים אתם מעוניינים שהמודעות שלכן תופענה יותר, ולא רק בדף תוצאות החיפוש של גוגל. למשל, אם יש אתרים מסוימים שמושכים גולשים רבים מקהל היעד שלכם, יהיה זה חכם להורות לגוגל להציג את הקמפיין שלכם שם.
ד) דירוג: גוגל מציע לכם לבחור את המקומות המועדפים עליכם בסדר המודעות שגוגל מציב בצד העמוד, אולם קחו בחשבון כי במידה ומקומות אלו כבר יהיו תפוסים, המודעה שלכם לא תופיע כלל בעמוד. בקמפיין פרסום חדש באינטרנט מומלץ להשאיר לגוגל את בחירת הדירוג.
ה) תזמון: תוכלו לבחור מתי להתחיל בקמפיין, באילו ימים תוצגנה המודעות שלו ואף באיזו שעה.
פרסום באינטרנט באמצעות המערכת של Google AdWords מאפשרת לבעל האתר שליטה מלאה על הקמפיין הפרסומי שלו, והבנה מעמיקה אודות מילות וביטויי המפתח שבאמת מביאים לקוחות לאתר.