תוכן עניינים
הפרסום היעיל ביותר – פרסום בגוגל
פרסום בגוגל – עלות מול תועלת
כולם יודעים שפרסום הוא עסק יקר. לא משנה כמעט באיזה ערוץ פרסומי מדובר, המשוואה תמיד כוללת תשלום מצד המפרסם. החוכמה היא לדעת היכן להשקיע את הכספים כך שההשקעה תשתלם לנו. אנו מפרסמים בסכום מסוים מתוך תקווה שהלקוחות שהפרסום ימשוך יכניסו סכום גדול יותר לעסק מזה שהושקע על הפרסום. מצב רצוי זה הוא לא תמיד המצב המצוי, והרבה אנשים משלמים יותר על הפרסום לעומת ההכנסות שהוא מביא לעסק שלהם. פרסום בגוגל יכול לשפר את משוואת העלות מול תועלת של תקציב הפרסום. באמצעות הכלים הרבים שגוגל מציעה ניתן למקסם את התועלת מההשקעה בפרסום.
פרסום בגוגל באמצעות Google AdWords
שיטת הפרסום שגוגל מציעה לעסקים היא פרסום מודעות. את המודעות אתה בוחר, כותב ומעצב ולאחר כמה דקות ניתן כבר למצוא את המודעה אונליין בגוגל. העלות של פרסום בגוגל הינה נוחה ביותר לכל כיס (פתיחת חשבון ראשוני בעלות של 25 שקלים וכן תשלום מינמלי של 0.04 שקלים על כל הקלקה על המודעה). ניתן לראות כי עלות הפרסום היא מינמלית בהשוואה לכל ערוץ פרסומי אחר שקיים כיום באינטרנט ומחוצה לו. ישנם מספר מאפיינים לפרסום ב-Google AdWords, כך שכל עסק יוכל למצוא את המאפיין שיתאים לו ולכיסו. זוהי שיטת פרסום שבה אתה הוא בעל השליטה.
מדוע פרסום בגוגל יעיל כל כך?
פרסום העסק שלך בגוגל מאפשר לך לשלוט הן בתוכן הפרסום והן בתקציב שתוציא עליו. בעזרת כלי נוסף שגוגל מציעה, Google Keywords, תוכל לכלול במודעות הפרסום שלך מילות או ביטויי מפתח שבאמצעותם ניתן להגדיל את החשיפה ולהגיע ליותר לקוחות שמחפשים שירות או מוצר כמו שאתה מוכר.
מאפייני התשלום עבור פרסום בגוגל יכולים להתאים לכל תקציב, אפילו המינימלי ביותר. מאפיין ה-CPC למשל מאפשר לך לשלם רק עבור מספר ההקלקות של גולשים על המודעה שלך, במחיר שנקבע על ידך כמצויין לעיל. בנוסף, ניתן לבחור לשלם על כל הטבעה של מודעת הפרסום בעמוד מסויים ואף לקבוע תקציב יומי לפרסום. מקסום התועלת מתקציב הפרסום בגוגל מתבטא גם בכך שיש באפשרותך לבחור את הימים המסויימים והשעות שבהן תופיע המודעה שלך (למשל, אם נמצא שיותר אנשים מחפשים מוצרי פרסום או שירותים כשלך בסופי שבוע, תוכל לקבוע שהמודעה שלך תופיע בעיקר בימים אלו).
פרסום בגוגל לא מצריך התחייבות לפרק זמן כלשהו ומאפשר לך לקבל את המקסימום מההשקעה המינימלית גם ככה.