תוכן עניינים
על קידום אורגני ומפת האתר
רבים מבעלי האתרים באינטרנט רוצים לקדם את אתרם. ככל שקידום האתר מוצלח יותר, יש סיכויים גבוהים שהוא יופיע במקום טוב בתוצאות החיפוש. החיפוש, כידוע, מתבצע על ידי הכנסת מילה או ביטויים לשורת החיפוש. לאחר שהגולש מקיש Enter מנוע החיפוש 'יוצא' למסע ברחבי הרשת או במאגר הנתונים שלו אחר אותן מילים וביטויים. על ידי כלים שונים מאותרים אתרים שעונים לשאילתא שהקיש הגולש. גוגל, למשל, מפעיל רובוט וירטואלי המכונה עכביש שתפקידו לסרוק את תוכן האתר, כולל קישורים המצויים בו, ולנתח את המידע לפני שהוא שומר אותו במאגר ייעודי. כך עובד קידום אורגני בעיקר. כלומר, במידה ומילות החיפוש שהקיש הגולש הוגדרו באתר שלך כמילות מפתח שלפיהן סורק העכביש את האתר, יש סיכוי שהוא יאתר אותן, יערוך את החישובים שתוכנת לערוך ואם תימצא התאמה לפי הקריטריונים שלו הוא יציג את האתר שלך בתוצאות החיפוש.
אולם, מילות המפתח שהגדרת לא רשומות כך סתם ברחבי האתר, אלא מאורגנות בתוך טקסטים שנכתבו במיוחד למטרת קידום אורגני. הטקסטים שמהווים את התכנים באתר שלך עוסקים גם בנושא המרכזי וגם בנושאים נוספים סביר להניח ולכן הסריקה של מנועי חיפוש יכולה להתבצע באופן לא חלק במיוחד ואז קידום אורגני יכול להיות בזבוז זמן עבורך. להימנע כך, מומלץ ביותר להקים מפת אתר.
אולם, מילות המפתח שהגדרת לא רשומות כך סתם ברחבי האתר, אלא מאורגנות בתוך טקסטים שנכתבו במיוחד למטרת קידום אורגני. הטקסטים שמהווים את התכנים באתר שלך עוסקים גם בנושא המרכזי וגם בנושאים נוספים סביר להניח ולכן הסריקה של מנועי חיפוש יכולה להתבצע באופן לא חלק במיוחד ואז קידום אורגני יכול להיות בזבוז זמן עבורך. להימנע כך, מומלץ ביותר להקים מפת אתר.
כוחה של מפת האתר כמחזק קידום אורגני
מפת האתר היא אמנם עמוד אחד מכל שאר העמודים, אולם היא מהווה את אחד החשובים בו. כשמה כן היא, המפה ממפה את האתר. היא מציגה באופן פשוט וקריא אילו עמודים ניתן למצוא באתר ובאילו נושאים. לרוב, המפה מסודרת בצורה היררכית, כלומר מהעמודים המרכזיים והחשובים יותר ועד לעמודים הקטנים. הדרך להגיע למפת האתר היא על ידי הקלקה על הלינק המוביל אליה, שנמצא בדרך כלל בדף הבית של כל אתר ואף רצוי לקשר אליו מכל עמוד אחר בכדי להקל על הגולש את ההתמצאות באתר, היכן שלא יהיה בו (למשל במידה והקליק על קישור לאתר ממקום אחר והגיע לאחד הדפים הפנימיים, יוכל הגולש למצוא את דרכו בעזרת המפה, בדיוק כפי שמטיילים נוהגים לעשות באזור חדש ולא מוכר).
יחד עם זאת, כוחה של מפת האתר לא נמדד רק בסיוע שהיא מאפשרת לגולש. כוחה של מפת האתר יפה גם לחיזוק קידום אורגני, אם בעל האתר מבצע אותו (ואכן כדאי לבצע קידום שכזה). מנועי החיפוש כאמור, ובראשם גוגל, סורקים את תוכן האתר. מאחר ומפת האתר מציינת באופן מסודר את הנושאים שבו האתר עוסק ומכילה את מילות וביטויי המפתח שהוגדרו, העכביש או כל אלגוריתם אחר שמבוסס על סריקת מילות מפתח יוכל לאתר ביתר קלות את התוכן, 'להבין' אותו יותר טוב ולהחליט שהוא אכן מספיק רלוונטי לחיפוש שהריץ הגולש. זו המהות של קידום אורגני לאתרים. בעשיית עמוד אחד ופשוט יחסית באתר שלכם תוכלו לשפר באופן ניכר את הסיכויים שהוא יוצג בתוצאות החיפוש, ואולי אף יגיע למקומות הראשונים. מאחר והמפה מכילה לינקים לכל שאר דפי האתר, מנוע החיפוש יוכל לקשר לכל אחד ואחד מהם (תלוי ברלוונטיות), הכל בהתאם לשאילתא שעל קנקנה תהה הגולש.
יחד עם זאת, כוחה של מפת האתר לא נמדד רק בסיוע שהיא מאפשרת לגולש. כוחה של מפת האתר יפה גם לחיזוק קידום אורגני, אם בעל האתר מבצע אותו (ואכן כדאי לבצע קידום שכזה). מנועי החיפוש כאמור, ובראשם גוגל, סורקים את תוכן האתר. מאחר ומפת האתר מציינת באופן מסודר את הנושאים שבו האתר עוסק ומכילה את מילות וביטויי המפתח שהוגדרו, העכביש או כל אלגוריתם אחר שמבוסס על סריקת מילות מפתח יוכל לאתר ביתר קלות את התוכן, 'להבין' אותו יותר טוב ולהחליט שהוא אכן מספיק רלוונטי לחיפוש שהריץ הגולש. זו המהות של קידום אורגני לאתרים. בעשיית עמוד אחד ופשוט יחסית באתר שלכם תוכלו לשפר באופן ניכר את הסיכויים שהוא יוצג בתוצאות החיפוש, ואולי אף יגיע למקומות הראשונים. מאחר והמפה מכילה לינקים לכל שאר דפי האתר, מנוע החיפוש יוכל לקשר לכל אחד ואחד מהם (תלוי ברלוונטיות), הכל בהתאם לשאילתא שעל קנקנה תהה הגולש.
קידום אורגני גם בפלאש
אתרי פלאש אינם חביבים כל כך על מנועי החיפוש, ולכן גם קידום אורגני יכול להועיל להם פחות. אולם כאן מתבטא יתרון גדול נוסף של מפת האתר. זו תמיד תהיה בנוי בHTML שכן היא מכילה לינקים. כתוצאה מכך, גם אתרי פלאש יכולים להשתבץ במקומות טובים בתוצאות החיפוש, בזכות מפת האתר.