בעמוד שלפניכם תמצאו מבחר טיפים לעסק הקטן, שמעוניין להגביר את הנוכחות העסקית שלו בפייסבוק. מדובר בחמישה כללי אצבע פשוטים לניהול תהליכי השיווק העסקיים שלכם בפייסבוק, שבאמצעותם תוכלו לחשוף את העסק שלכם לכמות גדולה יותר של לקוחות, בצורה אפקטיבית ויעילה הרבה יותר.
תוכן עניינים
הגבלות על פרסום באמצעות פרופיל אישי בפייסבוק
בעלי עסקים ניצבים בפני השאלה המכרעת – האם לפרסם את עצמם באמצעות הפרופיל האישי שלהם או באמצעות פתיחת פייסבוק עסקי? ובכן, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו, מכיוון שהכל תלוי באופי של העסק. במידה ומדובר בעסק של איש אחד, שהוא נותן השירות עצמו, פעמים רבות הפרופיל האישי שלו יכול להיות פלטפורמה נהדרת להגדלת הנוכחית האינטרנטית שלו. עם זאת, חשוב לזכור שישנן הגבלות על פרסומים עסקיים בעמודי פייסבוק אישיים כמו למשל מגבלת 5,000 החברים, ומגבלות נוספות שפייסבוק מציב על מנת לשמור על הסדר הטוב ברשת – עסקים בעמודים עסקיים ואנשים פרטיים בעמודים פרטיים. התחום האפור כאן הוא אנשים שהם עסקים.
הפרדה של החיים הפרטיים מהפייסבוק העסקי
אם כבר פתחתם פייסבוק עסקי, כדאי לכם מאוד לשמור על הציוויון העסקי שלו ולא לערבב את החיים הפרטיים שלכם עם העמוד העסקי שלכם. עמוד עסקי מייצג עסק כעסק, כישות נפרדת בפני עצמה, ולא כאדם פרטי המנהל ארגון או כאיש שיווק דיגיטלי המפרסם את העסק בו הוא עובד. העמוד העסקי שלכם צריך לייצג את העסק, ולדבר בשמו, למעשה מדובר בפנים החיצוניות של העסק שלכם בעיני הגולשים, מדובר בישות נפרדת, לה חיים משלה, ציוויון משלה, סגנון דיבור משלה ואופי משלה. כמובן שכל אלו צריכים להתאים למיתוג הכללי של העסק ולא לחרוג ממנו.
תוכן מעניין מביא את הגולשים בעצמו – אין צורך לבקש או לדרוש
מה שיפה ברשת החברתית היא שתוכן ויראלי פועל כמו וירוס – הוא נושא את עצמו מאחד לשני, מדבק ומעביר את החדשות הלאה. ברוב המקרים בקשות כמו "לחצו על הלייק" או "שתפו אותנו בבקשה" לא עוזרות, יתרה מכן, הן משוות לעסק שלכם או לכם מראה פתטי במקצת, שתדלני, ומתחנן. במקום לבקש מהלקוחות שלהם, גרמו להם לעשות את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו. כיצד נעשה זאת? על ידי תוכן רלוונטי, מעניין וויראלי, בין אם זה בעמוד פייסבוק עסקי ובין אם זה בפייסבוק אישי.
הנעה לפעולה היא מרכיב חשוב בשיווק בפייסבוק
יש הבדל גדול בין בקשה להנעה לפעולה. ההנעה לפעולה היא אחת מאבני היסוד של שיווק ופרסום נכונים, ברשת החברתית על אחת כמה וכמה. המהפכות הגדולות של המאה ה-21 התחוללו באמצעות הפייסבוק והתחילו בו, כלומר לרשת החברתית יש כוח הנעה גדול מאוד במציאות. הנעה לפעולה יכולה להיעשות באמצעות דיבור ישיר, או באמצעות הובלה מושכלת של הגולש מנקודה לנקודה. כדי ללמוד את אמנות ההנעה לפעולה נדרש ידע רב, אך אתם מוזמנים להתחיל בקטן ולהתנסות בעצמכם, ולראות אילו סוגי הנעה לפעולה עובדים יותר ואילו סוגים מוצאים את עצמם כיעילים פחות על גבי הרשת החברתית.
תוכן אינטראקטיבי – ניצול היתרונות של הפייסבוק כרשת חברתית
מה שיפה בפייסבוק הוא שאתם יכולים להיות אינטראקטיביים עם הגולשים שלכם. תם עידן הפרסום החד צדדי, בו המפרסם מפרסם והלקוח מתבונן ושותק. מדובר בעידן בו כל אחד רוצה להרגיש שייך ואהוב, שמתייחסים אליו, שרואים אותו ושלקול שלו יש חשיבות. השתמשו בשפע הכלים שהפייסבוק מעמיד לרשותכם – צרו סקרים, תחרויות, קופונים, אלבומי תמונות וצרו קשר ישיר עם הלקוחות שלכם.