פרסום באינטרנט מתייחס לעולם רחב של אפיקים: קידום אורגני, ניהול קמפיינים בגוגל וברשתות חברתיות, קניית מדיה ופרסום בפורטלים. סאו קריאייטיב יודעת לבנות את התמהיל הנכון לפרסום באינטרנט
פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט

 

למה פורטל? או סוף עידן החיפוש במנועי חיפוש.....

כולם רצים ומתרוצצים באינטרנט. כל מי שלמד קצת HTML רץ להקים עמוד או יותר ולאזכר מה שמתרוצץ במוחו. חלק מקימים לצורכי תדמית(אם אני לא שם –אני לא קיים), חלק לצורך העברת מידע (אם לא אספר- לא ידעו שאני קיים) וחלק לצורך מסחר (אם אין אני לי – מי לי...)

כולם מנסים להיות מתוחכמים ולרכב על ז'אנר האינטרנט מאז 1995. השינויים הטכנולוגיים המתמידים והתפוצצות בועת ההי טק והאינטרנט בראשית שנות האלפיים משכיחה את המציאות. תוכן ,טכנולוגיה ועיצוב הם שם המשחק החדש. הבעיה היא שנותנים את הדגש על טכנולוגיה ועל תחכום והצטעצעות עיצובית ומזניחים את התוכן. מסתמכים על יכולות "פנומנליות" של אלגוריתמים ממוקדי מנועי חיפוש, ספיידרים ורובוטים, אך שוכחים כי הגולש צריך מידע ממוקד ובהיר.

כל WEBMASTER או מי שמכנה את עצמו כך, משוכנע בגאוניותו העיצובית, המיחשובית והטכנולוגית.

כל זב ריר שקרא ספר בסיסי (..."גם ילדך יכול להקים אתר-הקמה ב3 שיעורים ושש שעות") – קונה DOMAIN  (המחיר שווה לכל נפש), קונה אחסון או מאחסן חינם, והנה עוד אתר חדש עולה לאוויר ומנועי החיפוש יודעים להציגו. האם מישהו עושה סטטיסטיקה כמה אתרים הנם   "UNDER CONSTRACTION “ ?

אבל העולם האמיתי נראה אחרת . פורטלים הנם שם המשחק החדש (כבר לא חדש למעשה אלא קיים בין מביני מגמות.)

גופים מרכזיים בעולם האינטרנט וחוקרי מגמות מתהוות בטכנולוגיות  מבינים כי מי שפניו אל ההמון הגולש חייב לחשוב אחרת. העולם הכמותי של גולשים (סין- מנדרינית ואנגלית,הודו-אנגלית ושאר העולם באנגלית) חייב ריכוז מאמצים ולא פיזור במנועי חיפוש מרובי תוצאות.

פורטלים ורטיקאליים ופורטלים ממוקדי תחום הם המגמה המסתמנת. בהשקעות לא גדולות אפשר לייצר פורטלים מניבי רווח.  פורטל מניב הוא פורטל נטול הגיגי מתחזים(אלא אם הוא מוכוון דווקא לכך...).

במדינות מסוימות יש כבר פורטלים עדתיים, מגזריים, גיאוגרפיים וכו'. מחקרים מראים על הפנמה של הרעיון ולא מעט חברות נכנסות להשקעות בתחום הפורטלים.

הגולשים המוצאים עניין ותוכן בפורטל מסוים הם מקדמי המכירות של הפורטל. החוויה בגלישה מדויקת נותנת תמורה מלאה לגולש. מנועי החיפוש המובילים, המתגאים ביכולת האיתור שלהם - גם הם מתחילים להיכנס לתחום המידע המפולח ונותנים בכך השראה ותקווה עסקית ליזמים מקימי פורטלים.

ככל שעוגת  המידע גדולה יותר- גם הפרוסה גדולה יותר. כך יש מקום לכניסה מהירה לתחום. מודלים עסקיים הבנויים על פרסום,מסחר אלקטרוני ושיתוף-מתאימים לתחום. גם משקיע קטן יכול להתפרנס בצורה מכובדת.

בעיית איתור נושא הולם לפורטל גם היא עניין למביני עניין – אך יש שפע נושאים פתוחים. כדי להגיע לקהל היעד צריך לשקול היטב את הביקוש והצורך ולא רק להתחכם לאלגוריתמים של מנועי החיפוש לצורך קידום במדרג החיפוש.

מעבר להקדמה להלן קצת הסבר למה פורטל, למה עכשיו, למה כדאי  ...

שתי בעיות עיקריות התגלו הן במחקרים והן בעבודה מעשית מול גולשים :

- מנועי חיפוש מביאים כמות אדירה של "תוצאות" ככל שמלות החיפוש כלליות יותר.

- הגולש הממוצע מתייאש בסוף העמוד הראשון של התשובות או מכסימום בעמוד השני

 הסיבה לייאוש הנפוץ של הגולש הממוצע היא בכך שהאינטרנט מכיל כל אינפורמציה אפשרית , בין אם היא רלוונטית ובין אם סתמית ובלתי חשובה.  המידע הנשלף על ידי מנוע החיפוש מותנה בעבודת ההכנה המקרית או מכוונת של מקים האתר הספציפי או הדף הספציפי הנשלף.

פורטלים ואינדקסים

הפורטלים, המכונים גם אינדקסים, אוסף של הפניות וקישורים, הממוין בידי אנשים, שתפקידם הוא לסרוק אתרים חדשים. בדרך כלל הפורטל מתייחס לאתרים מקומיים ולא עולמיים.

מנועי חיפוש

מנועי חיפוש מאפשרים חיפוש לפי מונחים, מילים, או נושאים המוגדרים על ידיד המשתמש. מנועי החיפוש מחזירים לנו עמודים הכוללים קישורים לאתרים בהם מופיעות מילות החיפוש.

מנועי החיפוש מכונים גם "רובוטים", או "עכבישים". הם מבוססים על תוכנות, הסורקות את הרשת ומאחסנות את כתובות השרתים לפי תוכנם. כך נוצרות רשימות ענקיות של הפניות. כאשר אנחנו כותבים מילה לחיפוש מתבצע החיפוש על רשימות אלה.

אם כך ,מה כדאי לגולש ממוצע לעשות?

שוב נזכיר – מנוע חיפוש מביא מסה של תוצאות, ומעט ערך . הערך נמצא רק כאשר נוברים בתוצאות ומאתרים את המידע האמיתי,הרצוי.  פורטל ממוקד מגזרי או נושאי הינו טוב יותר ,מתוחכם יותר , מכיל מידע מסונן על ידי אדם וממוקד בעניין המרכזי שלשמו הוקם.

מנוע החיפוש מציג כל מה שיש – גם אם לא רלוונטי , מה שמצא על פי אלגוריתם חיפוש, או על פי תשלום של בעלי אתרים ,או על פי תחכום בונה האתר, או על פי מקריות מוחלטת.

פורטל יכיל בדרך כלל מידע ממוקד, בחלקו עשוי להיות מובלט בהתאם למודל העסקי של הפורטל.

מנוע חיפוש מביא כמות- פורטל מטופל על ידי מידענים מביא איכות...

מנוע חיפוש מביא כל מה שיש (גם ישן ובלתי מעודכן) – פורטל מטופל מביא את החדש, את העדכני.

מנוע חיפוש מצריך זמן לסלקציה של חומר – פורטל מטופל משאיר זמן פנוי...

מנוע חיפוש "דואג לעצמו"(להביא כל מה שרק אפשר) – פורטל מטופל מביע דאגתו ללקוח על ידי מידע לעניין.

מנוע חיפוש הוא ממוקד מלת חיפוש ופורטל מטופל הינו ממוקד נושא "נטו".

מנוע חיפוש תמיד שואף למצוא את נוסחת הקסם להביא עוד ועוד חומרים, ופורטל מטופל מחליף תדיר תוכן ,בתוכן עדכני יותר.


מנועי חיפוש הם הכלי הטוב ביותר עבור המידען המכין את התוכן האמיתי לפורטל המטופל.

העובדות הנזכרות בפתיח מאמר זה  מוכחות השכם והערב בפעילויות של מיטב המוחות החוקרים ומפתחים. תוכנות חדישות מציגות מידע מרוכז על ידי הקמת פרופיל לקוח מדויק כפי שמנסח הלקוח.

ככל שהלקוח יודע לנסח יותר לעומק את דרישותיו(בדרך כלל  רק 20% יודעים) – כך יקבל מידע מדויק יותר.במקום שהגולש יחפש את המידע – המידע מלוקט על ידי התוכנה מאתרים רלוונטיים. תקן RSS שהינו תקן אחסון מידע ייחודי מטפל בנושא.

כאמור – גולשים חדשים וגם ותיקים מקבלים הלם כל פעם מחדש מנחשול המידע הנשאב ומוצג להם  על ידי מנוע חיפוש. הם נאחזים באתר מסוים כדי להציל את עצמם מטביעה באוקיינוס המידע אך מחמיצים אתרים אחרים- טובים יותר.

פרסום מבוסס תוכן עומד מאחורי כל פורטל מוצלח, שהרי ברור אם גולש מחפש פורטל לפי נושא- כל מה שקשור לנושא מתאים לפרסום בפורטל.

פורטל ורטיקאלי הוא שדה המשחק החדש וכנ"ל  גם  משחקשיווק advergame.

מאמר זה נכתב לפני מספר שנים, ותקף גם כיום.

 
ליצירת קשר 03-5656428
*שם:
*מייל:
*טלפון:
*אתר:
פירוט:

 

שותף מוסמך של גוגל מומחה לקידום אתרים

פרסום באינטרנט

שירותי החברה

קידום אתרים

פירסום בגוגל

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק באינטרנט

מלקוחות החברה