פרסום בגוגל עפ"י רוב מתייחס הן לפרסום בגוגל אדוורד, אשר מאפשר פרסום ברשת החיפוש של גוגל ורשתות חיפוש של שותפים ופרסום ברשת התוכן אשר מאפשר להציג פרסומות בתוך אתרים המעונינים לחלוק עם גוגל ברווחים. יחד עם זאת חשוב לזכור שקידום אורגני יביא לתוצאות אשר ישארו לאורך זמן, ולכן מומלץ לשלב בין השניים
פרסום בגוגל

פרסום בגוגל

 

כללים עיקריים עבור ניהול קמפיין פרסומי

מילות מפתח: הצעד הראשון בפרסום בקישורים הממונים הוא בחירת מילות מפתח אשר יביאו למקסימום נפח גלישה במינימום עלויות. כשגולש מחפש דבר מה באינטרנט הוא יכול להשתמש במילים שונות לצורך החיפוש וקיימת חשיבות מכרעת לזיהוי המילים המדויקות בהן הוא משתמש.

 לצורך הדגמה ניקח גולש המעוניין לנפוש בצימר בצפון הארץ, הגולש עשוי לחפש "צימרים" אולם באותה המידה הוא עשוי לחפש "חופשה בצימר" , "חופשה בצפון" , "צימרים בצפון" ועוד. אם לא נגדיר את כל המילים בהן עשוי להשתמש אותו גולש, אנו עשויים לפספס קונים פוטנציאלים, ולכן חשוב לאתר את המילים הרלוונטיות בצורה הרחבה ביותר. מצד שני ככל שכמות המילים בהם אנו משתמשים גדולה יותר כך גם החשיפה שלנו לתחרות וכפועל יוצא אי יכולת השליטה שלנו על העלויות. מילות מפתח כלליות מביאות אומנם יותר גולשים אך אין הם יעילות ולכן מומלץ להתמקד בביטויים ספציפים המכונים ביטויים עם "זנב ארוך" המאופיינים בתחרות פחותה. יתרון נוסף במילות חיפוש עם "זנב ארוך" הוא המיקוד, הסיכוי שאתרך רלוונטי עבור גולש אשר הגיע אל אתר לאחר שזיהה מודעה מדויקת גדול יותר וכך גם סיכויי הרכישה. הדבר מקבל חיזוק כאשר הגולש מגיע לגף נחיתה ייעודי באתר המספק מיידע קשור ישירות לנושא החיפוש.

הצעת עלות לקליק: הפרסום בקישורים הממומנים נעשה בשיטת PPC, כלומר, תשלום עבור כל הקלקה על המודעה אשר הביאה את הגולש את האתר, אולם, התחרות והרלוונטיות של כל מילת חיפוש שונה  דבר המוביל לעלות לקליק שונה ומפרסמים שונים עשויים לשלם סכומים שונים עבור אותה מילת חיפוש:

פופולאריות מילת החיפוש – ככל שמילת החיפוש פופולארית יותר, תהיה  עליה תחרות גדולה יותר. מפרסמים רבים יגדירו אותה כמילת חיפוש ויהיו מוכנים לשלם סכומים גבוהים על מנת להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש למילה
מאפייני האתר – קובעים את רלוונטיות התוצאה עבור מילת מפתח. מנועי החיפוש וגוגל בראשם מחפשים את סיטואציית ה win-win, ככל שאנשים נכנסים לאתר מסוים כך גוגל מסיקה שהוא יותר רלוונטי והגולשים ימצאו את מבוקשם בדרך המהירה ביותר, וככל למודעה מסוימת מושכת יותר קליקים כך גוגל מרוויחה יותר.
לאחר שהקמפיין ירוץ זמן מה, נראה כמה אנשים משתמשים בכל אחת ממילות החיפוש ובאיזה מקום המודעה שלנו נמצאת בתוצאות החיפוש עבור כל מילה ונוכל להגדיל או להקטין את הסכום שאנו מעוניינים לשלם עבור כל מילה בהתאם.

ניסוח מודעות: במערכת הניהול של אדוורדס ניתן לנסח מספר מודעות כך שגוגל תציג את המודעה עם התוצאות הטובות ביותר. המודעות באדוורדס הן תמציתיות מאוד, עד 25 תווים בכותרת ועד 35 תווים בשורה הראשונה והשנייה, התמצות גורם לכך שלכל מילה ולכל אות יש חשיבות ניכרת, לעיתים קרובות שינוי שיראה שולי יגרום להבדל שבין הצלחה לכישלון. למרות היצירתיות והאינטואיציה, חשוב לעשות ניסויים, עד שהמודעות לא יעמדו למבחן, אין שום דרך לדעת אם הכיוון נכון. כיוון שאינכם יכולים לדעת בוודאות איזו מודעה תהיה אפקטיבית, יש צורך לנקוט בדרך של ניסוי וטעייה על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר-  לנסח מספר מודעות שיתחרו זו בזו כשמודעה שמקבלת CTR נמוך, תוחלף במודעה חדשה, שוב המודעות יתחרו זו בזו וכן הלאה.

Google AdWords היא מערכת פרסום לניהול קמפיינים של קישורים ממומנים בגוגל. המערכת מאפשרת למפרסם להגדיר את מילות החיפוש הרלוונטיות לאתר, להחליט כמה הוא מעוניין לשלם עבור כל מילה וליצור מודעות שיתחרו זו בזו. מפרסם המשתמש נכון במערכת יוכל לנהל קמפיין פרסומי מוצלח גם בתקציב נמוך על ידי שימוש במילות מפתח עם "זנב ארוך" שיאפשרו לשמור על עלויות נמוכות יחסית, ניסוח מספר מודעות שיתחרו זו בזו,  מעקב שוטף וגמישות מחשבתית שתאפשר לשנות את הקמפיין באופן מתמיד על מנת לשמור על מקום גבוה בתוצאות מנוע החיפוש גוגל.

ליאור קחן
 
ליצירת קשר 03-5656428
*שם:
*מייל:
*טלפון:
*אתר:
פירוט:

 

שותף מוסמך של גוגל מומחה לקידום אתרים

פרסום בגוגל

שירותי החברה

קידום אתרים

פירסום בגוגל

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק באינטרנט

מלקוחות החברה