סאו קריאייטיב מביאה עימה ניסיון שיווקי עשיר. כחלק השירותים אותם מציעה החברה ניתן לקבל ייעוץ שיווקי אסטרטגי, ייעוץ קידום אתרים בפרט וייעוץ בענייני אינטרנט ככלל. אנו מאמינים בהנחלת הרגלי עבודה נכונים ובהקניית כלי עבודה ללקוחותינו כך שהשיפור והייעול יוטמעו וימשכו לאורך זמן.
ייעוץ וליווי

ייעוץ וליווי

 

שיווק ברשתות חברתיות – האם זה פשוט?

 Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn
אלה רשתות שכבשו את האינטרנט בסערה. שירותים ומוצרים, מידע ומיתוג אישי וחברתי משמשים בערבוביה. כולם שם. כולם בטוחים שהנה הגיע פתרון הקסם. ולא כך...גם רשתות שיווק וגם כל סוחרי האינטרנט חשים משום מה חובת נוכחות. ממש כולם מדברים, ומקדמי האתרים ובוני המותגים רוצים לערב כל לקוח במשחק החדש שהגיע לשכונה. אבל חייבים לעצור ולהשקיע מעט מחשבה, אולי שונה מהקו הכללי – רשת חברתית היא כלי נפלא להראות ארגון ויכולותיו. מקום טוב לבנות מיתוג. אבל מה על ההשקעה בביצוע ובעדכון שוטף? האם יש לך מי שיעשה זאת? יש תקציב? יש המשכיות?
כדי לבצע נכון יש לבצע מחקר ללא הרף. זה מחייב להבין את המאפיינים של כל רשת חברתית, את קהלי היעד בסביבה, את הגולש הממוצע בכל רשת. הדבר מחייב למצוא את המיקום המדויק של "שדה הקרב" כדי להיות בו נכון ובזמן.

זה נשמע כבר עתה, כצורך רב בהשקעת זמן. אמת, כך זה. זו איננה דרך מהירה, "כביש 6" של שיווק ומיתוג. זו דרך שרק מי שמנוי בה לאורך זמן, מתמיד במחקר ובעיבוד תוצאות המחקר, בכתיבה שיווקית הולמת את הסביבה הספציפית – רק כך יתקדם. לרשת חברתית, איזה שלא תהיה , צריך לתת תשומת לב, בדיוק כמו לפרסומות ולמדיות. זהו חלק אינטגראלי של קידום(גם קידום אתר), כמו כל קמפיין ממומן, דיוור ישיר, ואתר עצמאי(שגם הוא דורש התמסרות ועדכון מתמיד...).
אם מובן הרעיון של צורך בעבודה שוטפת, המשיכו לקרוא כאן. אם לא הובן – חבל על הזמן. ניסים אפשר לחפש באגדות.

כמה צעדי ייעול
למד ההבדלים בין "צינורות הקידום" , בין רשתות חברתיות שונות. לכל רשת חוקים משלה, שגם משתנים לעיתים. גם הקהל שונה, ציפיות הקהל שונות, ועדיפויות שונות של הגולש. חייבים להבין את המהות הבסיסית של הרשתות, שבארץ יש בהן ערבוביה.
אתרים של רישות חברתי, אתרים של שיתוף חברתי, אתרים של סימול חברתי, אתרי חדשות חברתיות (ויש מי     .crowdsourcingשמערב כאן גם את הביטוי החדש יחסית " מקור  הקבוצה " או כפי שנרשם במילונים
ההבנה יוצרת הצלחות:
אתר שיתוף חברתי הוא אתר אליו כל אחד יכול להעלות חמרים כמו סרטים ותמונות(פליקר, יוטיוב ודומיהם), אפשר להעלות מצגות, טקסטים ולחלוק במידע. כל אלה הם יצירות ותוכן של הגולש( אם לא העתיקם ממקור אחר...), ומיידית החומר נגיש ללא מגבלה כמעט.
אתר רישות חברתי הוא אתר כמו פייסבוק, בו הגולשים בונים קהילות סביב נושא המעניין אותן, ומתחלקות במידע בין חבריהן. הן משמשות(הקהילות) גשר להיכרויות חדשות. זו גם מסגרת מתמשכת "להישאר בעניינים". כך גם מגשרים בין אינטרסים עסקיים. דיוור בין החברים, כולל "דיוור פרטי" הוא כלי חשוב. גם צ'אט משמש כאן דרך תקשורתית. לינקדין ו מיספייס, גם הם כאלה.
אתר חדשות שיתופי הוא אתר בו גולשים חולקים מידע חדשותי בתחום מסוים סביבו נבנית קהילה.           באתרים כאלה (דיג, טכנוקרטי, רדיט)  מעלים תמונות ,וידאו, קישורי חדשות, קטעי בלוג, הכל לטובת הגולשים. באתרים כאלה הגולשים גם לעיתים מצביעים על טיב החומר ומדרגים. הדרוג בדרך כלל מופיע במפת תגים בה תשומת הלב למדורגים גבוה.
אתר דרוג שיתופי הוא אתר כמו דלישס בו גולשים מאחסנים ומארגנים את מיטב הקישורים הנבחרים שלהם. במקום לשמור רק ב"מועדפים" האישי , הגולש מתחלק במידע הנבחר עם ההמון האינטרנטי כולו או קבוצה סגורה משלו עם הרשאות כניסה. אתרים דומים – בלינקליסט, דיגו, סימפי  וכו'.
אתר ביקורות שיתופי הוא אתר בו צרכנים גולשים מדרגים מוצרים ושרותים.  בארץ קיימים כמה בסביבה לוגית זו כמו אתרי "תלונה" ו"המלצה" , אך בעולם האינטרנט מוכרים אפיניון, ויופוינטס, ילפ, אומגילי ובזיליון.
 
בדוק דמוגרפית כל רשת לפני שאתה שם יהבך עליה. כדי להחליט על רשת או גיוון ביניהן, בהתחשב בפעילות הנדרשת על הפרמטרים המרובים הקשורים והמטלות מטעם או בעבור הלקוח, חובה זו נדרשת. הגיל, המין, הסיבה לרשת וקהילותיה חשובות לניתוח מדיוק. אין פניה לקהל בני 35 באותו מקום בו פונים לקהל בני עשרה...  כדאי לעבור על התוכן בכל רשת כדי לקבל תמונה יותר מדויקת או לקרוא מחקרי רקע על כל רשת.

אסטרטגיה לפעולה היא הדרך לקבלת ההחלטה למימוש הפעילות. נבחרה הרשת המתאימה ללקוח, ועתה מה?
הפעולה הנכונה, לפני שמכניסים מידע לרשת, יש להבין את המטרות והיעדים של הפעולה. תקשורת? רישות חברתי? איתור חברים למידע? מיתוג? שיתוף בידע? הזמנה לפעולה?  מהי הצלחה בהנעת הגולש לפעולה?   כל אלה יש לבחון לפני תחילת ביצוע, כדי לא להשקיע זמן ללא תועלת. יש להבהיר מטרות ויעדים. יש להבהיר איך מודדים הצלחה.  מהו "החזר השקעה"?

יש לוודא משאבי זמן ומקורות ידע לצורך ביצוע נאות. רשת חברתית איננה בגדר "שגר ושכח". יש לתחזק פעילות. זו איננה מודעה בעיתון או תשדיר שירות. זה מסר שגולשים מגיבים אליו, וצריך להתייחס לכל אירוע בסביבה. זה דו שיח או רב שיח , ואם לא מתחזקים "שיחה", חבריה נעלמים. כמו במסיבה...זוכרים את המסיבה עם "פרחי קיר" השתקנים?    רשת חברתית היא דרך להזמין ולהיות מוזמן ל"שיחה". אם המחקר נעשה, ואם האסטרטגיה נכונה והולמת את הסביבה -  אתה עשוי להיות יקיר הסביבה...

לא בושה לחפש סיוע , לא בכתיבה שיווקית(לא כל אחד מוכשר), לא בקידום(לא כל אחד יודע), לא במחקר( לאכל אחד יכול), לא באחזקת הפעילות(לא לכל אחד יש זמן).  תחזוקת פעילות באינטרנט, על כל ההיבטים – עדכניות אתר, קידום אתר, כתיבה שיווקית, שדרוג אתר בתכנים, בעיצוב ועוד – כל זה לוקח זמן, וכוח. גם כסף...החזר השקעה ניתן למדידה, ולכן צריך להסתכל על סיוע כעל כוח עבודה שמגדיל הכנסות. לא כל אחד יודע, כי אינטרנט זה מקצוע. ואין סיבה לא לשכור איש מקצוע, בהיקף מוסכם, ולקבל שרות הולם.

רשת חברתית, כמו גם שיפור הכתיבה השיווקית, כתיבת תכנים חדשים מעת לעת, תוספות עומק לאתר , קידום אתר במדרג, כל אלה הם כלי שיפור והתייעלות עסקית. מטרית שירות מקיפה מביאה לידים, מציגה לקוחות חדשים, מחזקת מותג ואף בונה מותג.

לכן – לפני "צלילה" לפעולה – בחן, חפש, החלט, מצא מבצע ראוי. מצא מדדי הצלחה, ו"סע לשלום". זה משתלם.
 
ליצירת קשר 03-5656428
*שם:
*מייל:
*טלפון:
*אתר:
פירוט:

 

שותף מוסמך של גוגל מומחה לקידום אתרים

ייעוץ וליווי

שירותי החברה

קידום אתרים

פירסום בגוגל

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק באינטרנט

מלקוחות החברה